A A+ A++
Samorządowcy z miasta i powiatu poinformowali dziś o skierowaniu apelu do premiera i posłów w sprawie przegłosowania poprawki do budżetu dotyczącej budowy bezkolizyjnego tunelu na ul. Lutomierskiej. Intensywna walka o tę bezspornie konieczną inwestycję trwa kilka lat.

Ogromna szansa pojawiła się, kiedy 12 stycznia Senat RP poparł szereg poprawek dotyczących m.in. przeznaczenia dodatkowych środków na realizację lokalnych czy regionalnych projektów infrastrukturalnych, takich jak na przykład  bezkolizyjny przejazd drogowo-kolejowy na drodze krajowej nr 71 (ul. Lutomierska w Pabianicach). Potrzeba na to 33, 5 mln  zł.

Uzasadnienie poprawki: “Powyższy przejazd drogowy przecina linię kolejową nr 14, jedną z ważniejszych tras kolejowych w Polsce, przez którą w ciągu doby przejeżdża ok. 90 pociągów osobowych i towarowych. W skali kraju, jest to sytuacja niemal bezprecedensowa z uwagi na skalę uciążliwości przejazdów dla mieszkańców, co skutkuje ogromnymi zatorami drogowymi i praktycznym rozdzieleniem miasta na dwie części. Ruch kolejowy na tej trasie ma ulegać dalszej intensyfikacji”.

Inwestycja może rozpocząć się w 2022 r., o ile przyjmie ją Sejm. Dlatego swój głos w sprawie dołożyli samorządowcy, ale nie tylko. Jako pierwszy podpis pod zaprezentowanym dziś na ul. Lutomierskiej apelem złożył goszczący niedawno w naszym mieście Donald Tusk.

Wójt Marcin Wieczorek podkreślił, że inwestycja jest szalenie istotna dla mieszkańców północnej części Gminy Pabianice, czyli dla ok. 4, 7 tys. mieszkańców. Burmistrz Konstantynowa Łodzkiego Robert Jakubowski (do niedawna wicestarosta) dodał, że utrudnienia odczuł na własnej skórze, kiedy kilka lat dojeżdżał do pracy w Pabianicach.

Nie zabrakło podziękowań za zaangażowanie dla posłów i senatorów z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego. Ci, niejednokrotnie już wykazali swoją aktywność i nie zapominają o sprawie.

“Chcę wierzyć i namawiam do tego, żeby posłowie PiS z naszego okręgu poparli tę poprawkę. Pabianice na to zasługują” napisała na FB posłanka z naszego okręgu Agnieszka Hanajczyk.

Fragment przygotowanej poprawki pod głosowanie, które ma się odbyć w najbliższą środę.
Dlaczego jednopoziomowy przejazd powoduje ogromne trudnienia?
  • służby ratownicze maja utrudniony przejazd na drugą stronę torów kolejowych,
  • korek samochodów oczekujących na przejazd ul. Lutomierską często sięga do ul. Partyzanckiej, co blokuje ruch również na tej ulicy,
  • na liniach autobusowych 2, 260 i 261 dochodzi nawet do kilkunastominutowych opóźnień w kursowaniu,
  • utrudniony jest wyjazd autobusów z zajezdni, które muszą wyjechać jako rezerwa liniowa na zastępstwo w przypadku awarii,
  • dzieli Pabianice izolując Klimkowiznę i Zatorze.

Przypomnijmy – w  2019 r. na wniosek prezydenta Pabianic GDDKiA przedstawiła wstępny harmonogram, który przewidywał realizację w latach 2023-2024. Aby zwiększyć szansę, miasto zgłosiło gotowość do finansowej pomocy przy inwestycji, którą prowadzi GDDKiA. 15 maja 2019 Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia woli zawarcia porozumienia na współfinansowanie zadania pn. „Budowa tunelu pod linią kolejową wraz z dojazdami w ciągu DK71 w Pabianicach”. Deklaracja dotyczyła do 500 tys. zł w budżecie miasta na rok 2023 r. i pozostaje aktualna. W sierpniu br. rozpoczęła się zbiórka podpisów pod petycją Polski 2050 do ministra infrastruktury o podjęcie działań zmierzających do powstania bezpiecznego, bezkolizyjnego przejazdu. Stanowisko w sprawie koniecznej inwestycji wyrazili też radni powiatowi (przeczytaj TUTAJ). Trafiło ono do Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA i PKP.

Więcej o planach i historii starań TUTAJ. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMiasto przekaże powiatowi 5 mln zł na przebudowę Wałów Jagiellońskich
Następny artykułPrzetrwa “nawet i tysiąc lat”