Ankiety na temat wykładowców stanowią dokument wewnętrzny. Nie podlegają więc udostępnieniu.
Organizacja skierowała do rektora uczelni wniosek o udzielenie informacji. Jej członkowie chcieli się dowiedzieć, ile ankiet zostało wypełnionych przez studentów w ciągu roku w ramach oceny czterech nauczycieli akademickich. Prosili o pokazanie kopii ankiet.
Rektor odmówił. Uzasadnił, że ankiety nie zawierają informacji publicznej. Nie dotyczą też informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne. To wyłącznie materiały robocze, które dopiero mają służyć do wypracowania ostatecznego stanowiska podmiotu publicznego. Ponadto informacja publiczna dotyczy sfery faktów, a nie opinii i odczuć studentów odnoszących się do wykładowców.
W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach skarżący domagał się zobowiązania organu do rozpatrzenia wniosku w terminie 14 dni od doręczenia akt oraz stwierdzenia, że organ dopuścił się bezczynności, i zasądzenia kosztów postępowania.
WSA oddalił jednak skargę, a stanowisko rektora uznał za prawidłowe. Poza sporem jest, że nauczyciel akademicki pełni funkcję publiczną. Zgodnie z dotychczasową linią orzeczniczą, ocena pracy nauczyciela stanowiła informację publiczną i podlegała udostępnieniu. Tak orzekał chociażby WSA w Krakowie (sygn. II SAB/Kr 31/13). Przełom w sposobie kwalifikowania oceny okresowej jako informacji publicznej przyniosło rozstrzygnięcie NSA (sygn. akt I OSK 2434/16). NSA uzasadnił, że ocena okresowa pracownika służby publicznej odnosi się do indywidualnie określonej osoby zatrudnionej w administracji publicznej i ma charakter wewnętrzny. Sam fakt, że jest ona obligatoryjnie sporządzana we wskazanych okresach, na urzędowych wzorach arkuszy ocen, nie czyni z niej informacji publicznej. Ocena okresowa nie jest informacją o sprawach publicznych, działalności organów władzy publicz … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS