A A+ A++

Według danych StockApps system Android znajdziemy dziś na prawie 70% smartfonów. Dane ze stycznia 2022 roku wydają się więcej niż pozytywne, ale pamiętajmy o tym, że w połowie 2018 roku udziały Androida wynosiły ponad 77%. Owszem, tytułowa platforma systemowa w dalszym ciągu dominuje na rynku urządzeń mobilnych, ale spadek o około 7% w ciągu kilku lat może być niepokojącym sygnałem. Nie spodziewałbym się jednak realnego zagrożenia ze strony konkurencyjnych systemów. Android jest obecny w każdym segmencie cenowym i to może być jego największą siłą. Warto jednak spojrzeć na to, jak radzą sobie inni. Okazuje się bowiem, że Apple iOS jest obecny na ponad 25% smartfonów. To wynik o 6% lepszy niż w 2018 roku.

Aż 7 na 10 smartfonów działa dziś pod kontrolą systemu operacyjnego Android. To mniej niż kilka lata temu. Udziały skutecznie podkrada Apple ze swoim mobilnym systemem iOS.

Android traci, iOS zyskuje. Polityka cenowa Apple zaczyna przynosić efekty, ale czy zagrozi dominacji zielonego robota? [1]

Testujemy Xiaomi 12: pierwsze wrażenia z użytkowania bazowego przedstawiciela tegorocznej, flagowej serii smartfonów

Wynik iOS wynoszący 25% udziałów w ujęciu globalnym to powód do dumy Apple. Z informacji wynika, że część użytkowników Androida przesiada się na sprzęt z logo nadgryzionego jabłka na obudowie. To może zaskakiwać, ale czy powinno? Niekoniecznie. Apple w dalszym ciągu wytwarza „drogą” elektronikę, ale to samo można powiedzieć o Samsungu, Sony, a od niedawna – również o Xiaomi. Niemniej, jeszcze kilka lat temu w portfolio produktowym firmy z Cupertino nie mogliśmy znaleźć niżej wycenionych urządzeń. Mogliśmy wybierać pomiędzy kosztownymi świeżynakmi, a kilkuletnimi modelami. Wyjątkiem był Apple iPhone 5C, ale nie odniósł od spektakularnego sukcesu. Pierwszym ukłonem w stronie mniej „zamożnych klientów” był Apple iPhone XR, a za nim poszła seria Apple iPhone SE. Dziś modele z ostatniej linii możemy kupić poniżej 2 tys. złotych. Reasumując – firma powoli wkracza w średni segment cenowy, co odbija się na udziale iOS w rynku.

Android traci, iOS zyskuje. Polityka cenowa Apple zaczyna przynosić efekty, ale czy zagrozi dominacji zielonego robota? [2]

Test Xiaomi 12 Pro: świetny AMOLED 120 Hz, głośniki stereo i Snapdragon 8 Gen 1 mogą nie wystarczyć do sukcesu

W raporcie StockApps znalazły też KaiOS, Windows Phone, Nokia Series 40 i platforma Samsunga. Urządzenia określone jako inne są pozbawione usług Google. Teraz spójrzmy, jak wygląda podział Android vs iOS na poszczególnych kontynentach. W Europie Android ma 69,3%, podczas gdy iOS może pochwalić się aż 30% udziałów. Afryka zdecydowanie preferuje Androida (84%), który również pokonuje iOS (14%). W Ameryce Południowej iOS zgarnia jedynie 10% rynku, za to w Ameryce Północnej mobilna platforma systemowa Apple kontroluje aż 54% rynku i pokonuje Androida, który zdobył 45%. USA jest pod tym względem specyficznym rynkiem, na którym wybór iPhone’a jako podstawowego telefonu jest niemalże standardowym postępowaniem.

Źródło: StockApps

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCo Jest Grane w Lubuskiem: Krystyna Janda, Leszek Możdżer i…
Następny artykułParking przy Palmiarni ma być tańszy niż strefa parkowania