W tym tygodniu hipersamochód Cadillac Racing po raz pierwszy odwiedzi tor usytuowany u stóp słynnej góry Fuji i będzie rywalizować z jedenastoma innymi pojazdami w swojej kategorii przez sześć godzin w ramach przedostatniej odsłony WEC 2023.
Fuji International Superspeedway, który otwarto w 1965 roku, jest stałym punktem kalendarza mistrzostw świata od 2012 roku. Chociaż w sezonach 2020 i 2021 roku nie odbyły się tam żadne wyścigi z powodu pandemii.
Ekipa Cadillac V-Series.R nr 2 ma na celu walkę o drugie podium w obecnej kampanii. Niezawodność ich prototypu z charakterystycznym dźwiękiem jego 5,5-litrowego wolnossącego silnika V8 doprowadziła do czterech miejsc w pierwszej piątce w pięciu wyścigach.
Ich LMDh jest jednym pięciu hipersamochodów, które ukończyły każdy dotychczasowy wyścig w sezonie WEC 2023.
– Nasz poprzedni wyścig w Monzy stanowił kolejny postęp po Le Mans, ale niestety nie odnieśliśmy sukcesu, który by to potwierdzał – powiedział Earl Bamber, który dzieli kierownicę Cadillaca V-Series.R nr 2 z Alexem Lynnem i Richardem Westbrookiem. – Szukamy pewnej rekompensaty i chcemy wrócić do pierwszej piątki, na którą nas stać.
– Toyota i Ferrari są bardzo szybkie, ale jesteśmy blisko, aby wskoczyć przed nich – dodał optymistycznie.
6 Hours of Fuji – harmonogram
Piątek, 8 września:
04:00 – 1 trening
08:30 – 2 trening
Sobota, 9 września:
03:20 – 3 trening
07:40 – Kwalifikacje
Niedziela, 10 września:
04:00 – Wyścig
*godziny wg czasu polskiego
– Zawsze z niecierpliwością czekam na wyścigi na torze Fuji, który ma szczególne miejsce w mojej pamięci – przekazał Lynn. – To wspaniały obiekt z przepięknym tłem. Jeśli chodzi o rywalizację, uważam, że w tym sezonie mamy jeszcze przynajmniej jedną szansę na podium. Nasz samochód zasługuje na to, tak jak zespół na kolejny sukces w tym roku. Jedziemy do Japonii mocno zmotywowani, aby to osiągnąć.
– Naprawdę nie mogę doczekać się swojego pierwszego wyścigu w Japonii – mówił Westbrook. – Będziemy dążyć do ciągłego postępu, tak jak to robiliśmy dotychczas. Trochę nas frustruje, że niektóre wyniki nie odzwierciedlają naszej rzeczywistej pozycji. Oczywiście największym dotychczasowym osiągnięciem jest podium w Le Mans, ale uważamy, że nasza wydajność może być jeszcze lepsza. Przepracowaliśmy wiele godzin w symulatorze, aby być przygotowanymi na wyścig na torze Fuji. Wydaje się, że nasz samochód może dobrze się spisać na tym obiekcie, ale wciąż wkraczamy w pewne nieznane obszary. Chcemy zdobyć jak najwięcej punktów i zakończyć sezon w pierwszej trójce mistrzostw, na którą naprawdę zasługujemy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS