A A+ A++

Tydzień temu AMD oficjalnie zaprezentowało nowe karty graficzne z serii Radeon RX 6000, które mają rywalizować z GeForce’ami RTX 3000. Będą to pierwsze modele w portfolio Czerwonych, które sprzętowo obsługiwać będą śledzenie promieni, czyli Ray Tracing. Oprócz tego AMD szykuje konkurencję dla techniki skalowania obrazy Nvidia DLSS, która w ich przypadku otrzymała nazwę Super Resolution. Niestety, wygląda na to, że nie jest ona jeszcze do końca gotowa. Pomimo tego, że pierwsze karty Radeon RX 6800 XT oraz RX 6800 zadebiutują jeszcze w tym miesiącu, to na początku nie skorzystamy na nich z Super Resolution. Według najnowszych plotek na to rozwiązanie przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka miesięcy. Jak długo? Tego niestety nie wiadomo.

Technika AMD Super Resolution nie będzie gotowa na premierę kart graficznych z serii Radeon RX 6000.

Co ważne, AMD Super Resolution pod wieloma względami będzie się różnić od Nvidia DLSS. Po pierwsze, będzie to standard otwarty i tym samym łatwiejszy w zaimplementowaniu. Poza tym nie będzie zarezerwowanych tylko dla Radeonów i bez problemu da się go uruchomić również na kartach Nvidia GeForce. Jeśli chodzi o samo opóźnienie, to tak naprawdę nie jest ono niczym dziwnym. Karty RTX 2000, które jako pierwsze korzystały z DLSS, zadebiutowały we wrześniu 2018 roku, a pierwsza gra wykorzystująca to rozwiązanie pojawiła się dopiero w lutym 2019 roku. Zatem w przypadku konkurencji również można mówić o tego typu opóźnieniu. Poza tym pierwsza wersja DLSS pozostawiała wiele do życzenia i dopiero DLSS 2.0 stało się naprawdę użytecznym narzędziem. Póki co nie wiemy, jak będzie w przypadku AMD Super Resolution.

Karty AMD Radeon RX 6000 zapowiadają się niezwykle interesująco. Co prawda nie zostały opublikowane jeszcze żadne niezależne testy, ale AMD zapewnia, że poszczególne modele radzą sobie podobnie lub nawet lepiej niż ich odpowiedniki w ofercie Nvidii. Jeśli okaże się to prawdą, to Czerwoni mogą wrócić do realnej walki na rynku kart graficznych i być może powtórzyć sukces, który udało im się osiągnąć w przypadku procesorów. Nie wiadomo też, co z AMD Super Resolution na konsolach nowej generacji, które przecież mają GPU z architekturą RDNA 2. Być może rozwiązanie to z czasem zostanie dodane do PlayStation 5 i Xbox Series X/S, ale to tylko moje przypuszczenia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCuprum Lubin zamiast GKS Katowice
Następny artykułNowe place zabaw w Pruszkowie