A A+ A++

Opóźnienia w sterowaniu, które określa się zwykle mianem “input lag”, to problem dotyczący wielu osób grających w bardziej dynamiczne produkcje. Jest to też zjawisko, które niełatwo zmierzyć, zatem często takie osoby opierały się wyłącznie na własnych odczuciach. Firma AMD wypuściła właśnie program Frame Latency Meter, który pozwala graczom w łatwy sposób zmierzyć, z jak dużym input lagiem mają do czynienia w przypadku danych gier.

Program AMD Frame Latency Meter pozwala w niezwykle łatwy sposób zmierzyć input lag, z jakim muszą mierzyć się gracze. Oprogramowanie nie wymaga dodatkowego sprzętu i działa ze wszystkimi kartami graficznymi.

AMD Frame Latency Meter - teraz każdy może zmierzyć opóźnienia w sterowaniu podczas rozgrywki [1]

Jaka myszka do grania? Jaka klawiatura mechaniczna? Poradnik zakupowy i polecany sprzęt dla graczy na lipiec 2024

Na wstępie warto zaznaczyć, że NVIDIA posiada bardziej zaawansowanew narzędzie do mierzenia opóźnień (LDAT), ale wymaga ono podłączenia specjalnego urządzenia do komputera. Zmierzyć opóźnienia można również za pomocą NVIDIA FrameView, które jest już zwykłą aplikacją. Rozwiązanie AMD to w praktyce alternatywa dla FrameView, bo nie wymaga żadnych dodatkowych urządzeń. Input lag bywa poważnym problemem dla graczy, choć natężenie zjawiska zależy od wielu czynników, w tym modelu monitora. Z dużymi opóźnieniami nierzadko muszą mierzyć się osoby, które korzystają w grach z synchronizacji pionowej i jednocześnie uzyskują liczbę FPS-ów równą częstotliwości odświeżania monitora. Na input lag ma też wpływ między innymi wykorzystanie technologii Frame Generation. Narzędzie AMD FLM pozwala zmierzyć opóźnienia w sterowaniu myszką tylko w przypadku produkcji, które korzystają z API DirectX 11 lub nowszego oraz komponentu DXGI.

AMD Frame Latency Meter - teraz każdy może zmierzyć opóźnienia w sterowaniu podczas rozgrywki [2]

Turtle Beach prezentuje lekkie myszki dla graczy Pure Air, Pure SEL i Burst II Air, które posiadają nowy sensor Owl-Eye 26K DPI

Oprogramowanie oferuje kilka możliwości konfiguracji. Można za jej pomocą dokonywać pomiarów niewielkich próbek obrazu, a także dłuższych fragmentów rozgrywki. Możliwy jest pomiar zarówno opóźnienia w ruchu myszką, jak w kliknięciach jej przycisków. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby wyznaczyć określony region przechwytywania. Narzędzie działa z kartami graficznymi wszystkich producentów. Można też dokonywać pomiarów z wykorzystaniem techniki Frame Generation (FSR 3 i DLSS 3), ale nie jest do końca jasne, czy dotyczy to wszystkich gier, które ją obsługują. Oprogramowanie jest dostępne bezpłatnie. Można je pobrać pod następującym linkiem.

AMD Frame Latency Meter - teraz każdy może zmierzyć opóźnienia w sterowaniu podczas rozgrywki [3]

Źródło: AMD

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStowarzyszenie Otwarte Serca walczy z wykluczeniem i rehabilituje niepełnosprawnych
Następny artykułDZIEŃ BALONÓW W ŁUKOWSKIM PARKU