Amazon używa obecnie pięciu elektrycznych ciężarówek w Wielkiej Brytanii, do końca roku wprowadzi 20 w Niemczech, a w planach ma eksploatację w Europie 1500 takich pojazdów, w tym 300 we Francji. Ponadto zamierza rozwijać tzw. ośrodki mikromobilności, mniejsze od typowych magazynów na obrzeżach miast, skąd będzie dostarczać zakupy do centrum miast pieszo albo dostawcami korzystającymi z rowerów towarowych. Takie ośrodki już istnieją w ponad 20 miastach europejskich, we Francji m.in. w Paryżu, Lyonie i Nicei, a do końca 2025 r. będzie ich dwukrotnie więcej.
Ta armada e-pojazdów pozwoli Amazonowi zmniejszyć zależność od tradycyjnych paliw kopalnych, zachęci też bardziej sektory transportu i motoryzacji w Europie i na świecie do zwiększenia starań i do innowacji w walce ze zmianą klimatu. Amazon postawił sobie za cel dojście do zerowej emisji netto dwutlenku węgla w 2040 r., 10 lat wcześniej przed założeniem przyjętym przez Porozumienia Paryskie. To bardzo śmiały cel, bo firma zbudowała gigantyczną siecią logistyczną na świecie, dysponuje ogromnym zasobem to … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS