A A+ A++

fot. BRENDAN MCDERMID / Reuters

Amazon, który we wtorek uruchomił serwis Amazon.pl, planuje w najbliższych miesiącach powiększyć ofertę oraz szybkość i wygodę dostaw w Polsce. Dopiero wówczas zastanowi się nad wprowadzeniem w naszym kraju oferty “Prime” – poinformował PAP Biznes w wywiadzie wiceprezes ds. rozwoju w UE Amazon Alex Ootes.

“Cieszymy się z uruchomienia serwisu Amazon.pl. Zaoferowaliśmy polskim klientom ponad 100 mln towarów oraz darmową dostawę dla zamówień powyżej 100 zł. W Europie mamy ponad 150 tys. sprzedawców, wielu z nich zdecydowało się przyjść z nami do Polski, tysiące polskich sprzedawców zdecydowało się rozpocząć współpracę z nami, żeby zaoferować swoje towary na europejskim rynku. Spodziewamy się, że te liczby będą rosły w najbliższych tygodniach i miesiącach, ku zadowoleniu naszych klientów” – powiedział wiceprezes.

“Dopiero wystartowaliśmy z dużą ofertą. W najbliższych tygodniach i miesiącach będziemy powiększać naszą ofertę, szybkość i wygodę dostaw. Dopiero wówczas będziemy gotowi, aby myśleć o wprowadzeniu oferty Prime. Trudno powiedzieć, czy może to nastąpić w tym roku. W Turcji wprowadziliśmy ofertę Prime dwa lata po uruchomieniu tureckiego serwisu. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce mamy już 9, a wkrótce 10 centrów logistycznych, co daje nam potencjalnie możliwość świadczenia usług Prime” – dodał.

Ootes poinformował, że w zakresie dostaw w Polsce Amazon współpracuje z wieloma firmami, takimi jak InPost, Poczta Polska, UPS czy DHL. Zaznaczył, że firma jest otwarta, jeśli chodzi o współpracę w zakresie dostaw.

Amazon w USA, gdzie jest obecny od wielu lat, ma własną sieć automatów do odbierania przesyłek. Wiceprezes nie skomentował w środę, czy w przyszłości firma może rozważyć budowę takiej sieci w Polsce.

Wiceprezes optymistycznie ocenia perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce.

“Jeśli chodzi o e-commerce w Polsce, to widzimy wiele firm, które odniosły sukces na tym rynku. Zewnętrzni sprzedawcy stanowią już 58 proc. naszego biznesu, więc są jego istotną częścią. Tempo wzrostu e-commerce w Polsce uzależnione będzie od jakości serwisu i oferty głównych graczy na tym rynku. Trudno mi odnieść się bezpośrednio do 12 proc. wzrostu rocznie przewidywanych przez PwC” – zaznaczył.

PwC na początku lutego przedstawił raport, w którym szacuje, że wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie w 2026 roku 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc.

Ootes zapowiedział dalsze inwestycje Amazon w Polsce.

“Planujemy kontynuować inwestycje w Polsce. Mamy już 9 centrów logistycznych i w 2021 roku chcemy uruchomić dziesiąty w Świebodzinie, gdzie zatrudnimy ponad 1000 pracowników. Polska jest dla nas atrakcyjnym krajem i chcemy tu dalej inwestować” – powiedział.

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Spółka zatrudnia ponad 18 000 pracowników w dziewięciu centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku.

We wtorek Amazon uruchomił serwis Amazon.pl. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać z polskojęzycznej wersji niemieckiej strony platformy.

Amazon ma ponad 300 mln klientów w ponad 200 krajach. Oferta “Prime” zapewnia m.in bezpłatne dostawy w ramach abonamentu.

Ewa Pogodzińska

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJakiego radia słuchają torunianie? Na szarym końcu publiczny PiK, Trójka mocno w dół
Następny artykułJest wsparcie dla przedsiębiorców poszkodowanych wskutek pandemii – trwa nabór wniosków