A A+ A++

Alpine ogłosiło w poniedziałek, że od tej pory będzie mieć trzech dyrektorów technicznych. Joe Burnell stanie na czele działu odpowiedzialnego za inżynierię, David Wheater poprowadzi departament zajmujący się aerodynamiką, a Ciaron Pilbeam zajmie się osiągami. Wszyscy będą pracować pod nadzorem Famina.

Zmiany, które nastąpiły po rezygnacjach dyrektora technicznego Matta Harmana i szefa aerodynamiki Dirka de Beera, odzwierciedlają te dokonane przez McLarena, gdy jego dyrektor techniczny James Key odszedł do Saubera na początku 2023 roku.

Zespół z Woking stworzył wtedy nową strukturę kierowaną przez trzech szefów, mianowicie Petera Prodromou (aerodynamika), Davida Sancheza (koncepcja samochodu i wydajność) i Neila Houldeya (inżynieria i projektowanie).

Chociaż Sanchez nie był w stanie zacząć pracy aż do początku 2024 roku, zmiany zbiegły się ze wzrostem formy brytyjskiej ekipy, która skutecznie opracowała pakiet aktualizacji dla modelu MCL60.

Czytaj również:

Famin przyznaje, że Alpine inspirowało się McLarenem, próbując znaleźć sposób na wygrzebanie się z obecnych problemów.

– Tak, przyjrzeliśmy się im – powiedział Famin dla Motorsport.com. – To dało nam odpowiedź na pytanie, czy taki system działa, a u nich faktycznie zdał egzamin.

– Nie mówię, że to rozwiąże wszystkie problemy, oczywiście, ale zobaczyliśmy na przykładzie McLarena, że tego rodzaju organizacja pracy może dać impuls do poprawy – kontynuował. – W mojej opinii pionowa struktura jest mniej reaktywna, gorzej dostosowana do współczesnej F1, gdzie wszystko jest tak skomplikowane. Po prostu potrzebujesz, aby wszyscy pracowali razem, równolegle, oczywiście, nieustannie wymieniając informacje i komunikując się.

Esteban Ocon, Alpine A524, Pierre Gasly, Alpine A524

Famin mówi, że słaba forma zespołu podczas testów w Bahrajnie i w wyścigu otwierającym sezon F1 2024 nie była przyczyną przebudowy pionu technicznego. Konieczność takiego ruchu była bowiem omawiana już od dłuższego czasu.

– Chronologia zmian nie ma nic wspólnego z wynikami minionego weekendu – powiedział. – Rezultaty z Bahrajnu nie są powiązane z odejściem Matta i Dirka. Tak naprawdę już od pewnego czasu zastanawialiśmy się, jak przejść do kolejnego etapu w projekcie Alpine.

Wskazując na nieregularne postępy zespołu, również te z czasów, gdy funkcjonowali jako Renault, wspomniał: – Robimy krok naprzód, krok wstecz, dwa kroki naprzód, jeden wstecz, itd.

– Brakuje nam prawdziwej dynamiki rozwoju. Dlatego uznaliśmy, że nadszedł czas na zmianę naszego podejścia technicznego. To jest prawdziwy powód przebudowy tej struktury – podkreślił.

Czytaj również:

Famin mówi, że zespół musi wykazać stały progres w nadchodzących sezonach.

– Postępy powinny być czynione z roku na rok. Oczywiście wiemy, że przydarzą się wzloty i upadki. Formuła 1 nie jest łatwym środowiskiem – mówił dalej. – Jednak nie może być tak, że w jednym sezonie jesteśmy na czwartym miejscu, a w kolejnym na szóstym. Należy kroczyć naprzód i włączyć się do walki o lokaty w czołowej trójce.

Famin mówi, że zmiany stanowią „sygnał” dla wszystkich w obozie Alpine, że podejmowane są działania mające na celu poprawę kondycji zespołu francuskiego producenta.

– Ważna jest wspólna wizja tego, co chcemy osiągnąć. Wszyscy musimy być zgodni co do wyznaczonych celów i sposobów na ich realizację – przekazał. – Dużo o tym rozmawialiśmy, co należy zrobić.

– Brak zmiany podejścia oraz trzymanie się stale tych samych ludzi może negatywnie wpłynąć na ostateczne wyniki – dodał. – Należało zmodyfikować niektóre procesy oraz dokonać roszad na pewnych stanowiskach, aby wysłać sygnał, że wchodzimy w nowe fazy projektu.

– Mając trzech dyrektorów technicznych specjalizujących się w wydajności, inżynierii i aerodynamice, dla nas jest to sposób na lepsze wykorzystanie potencjału pracowników. W ten sposób dajemy sygnał wszystkim działom technicznym i osobom zajmującym się rozwojem samochodu, symulacjami oraz kierowcom, że razem dążymy do wspólnego celu – podsumował.

Czytaj również:

Watch: Pierre Gasly przedstawia swój kask na F1 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozpoczęła się zapowiadana od jakiegoś czasu budowa pierwszej velostrady dla rowerów w Katowicach.
Następny artykułWykaz nieruchomości przeznaczonej do dzierżawy – ul.Bema