Spółka macierzysta Alpine, Renault, pod koniec września podjęła decyzję o porzuceniu swojego programu silników fabrycznych we francuskim Viry-Chatillon, który pracował nad opracowaniem zupełnie nowych jednostek napędowych na potrzeby nowych przepisów, które zaczną obowiązywać od 2026 roku.
We wtorek Alpine oficjalnie potwierdziło, że zostaje zespołem klienckim Mercedesa, który będzie głównym dostawcą silników. W oświadczeniu zespołu ogłoszono również, że francuska ekipa przejdzie na skrzynie biegów Mercedesa, co pomoże w płynniejszej integracji jednostek napędowych niemieckiej marki z samochodem Alpine przygotowanym na rok 2026.
– BWT Alpine Formula One Team, Mercedes-AMG High Performance Powertrains i Mercedes-Benz zawarły umowy dotyczące jednostek napędowych i skrzyń biegów od początku Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA 2026 – poinformował zespół.
– Wieloletnia umowa przewiduje, że Mercedes-Benz będzie dostarczał zespołowi BWT Alpine Formula One Team jednostki napędowe na czas trwania nowej ery regulacyjnej, która zacznie obowiązywać od 2026 do co najmniej 2030 roku. Oprócz jednostki napędowej zespół BWT Alpine Formula One Team otrzyma również skrzynie biegów.
– Zespół nadal koncentruje się na osiąganiu jak najlepszych wyników w sezonach 2024 i 2025.
Zespół Alpine korzystać będzie z jednostek napędowych Renault jeszcze w przyszłym roku. Ponadto w Viry nadal – także po 2025 roku – szykowane będą silniki dla hipersamochodu Alpine rywalizującego w World Endurance Championship oraz marek partnerskich realizujących się w Formule E czy w Rajdzie Dakar.
Dzięki podwójnemu podium w GP Brazylii, Alpine awansowało z dziewiątego na szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS