Alpine A110 R Le Mans, hybrydowy hipersamochód oparty na konstrukcji Oreca z LMP2, zostanie zaprezentowany 7 czerwca na torze Circuit de la Sarthe, przed wyścigiem w setną rocznicę 24H of Le Mans.
Projekt zastąpi Alpine A480-Gibson, z którym francuski producent rywalizował w WEC w latach 2021-22, zanim w tym roku powrócił do klasy LMP2 z Orecą 07. A480 było samochodem zbudowanym przez firmę Oreca, pierwotnie zaprojektowanym dla zespołu Rebellion Racing.
To oznacza, że A110 R Le Mans będzie pierwszym hipersamochodem, który będzie produkowany bezpośrednio przez Alpine – chociaż będzie oparty na podwoziu LMP2 nowej generacji firmy Oreca w ramach przepisów LMDh.
Alpine zamierza wystawić dwa samochody w WEC w przyszłym roku, kiedy stawka w klasie Hypercar zostanie dodatkowo wzmocniona przez zgłoszenia Lamborghini i BMW.
Szczegóły dotyczące Alpine A110 R Le Mans są w tej chwili niejasne, ale dyrektor wykonawczy Bruno Famin ujawnił w zeszłym roku, że nie użyje silnika z F1 jako podstawy układu napędowego, powołując się na wysokie koszty.
Specjalny system hybrydowy firm Bosch, Xtrac i Williams Advanced Engineering będzie współpracował z silnikiem spalinowym zaprojektowanym przez Alpine.
Francuski zespół postanowił poczekać z debiutem swojego samochodu do drugiego roku obowiązywania przepisów LMDh, po raz pierwszy ogłaszając plany programu w WEC w październiku 2021 roku.
Na starcie sezonu 2024 dołączą do niego samochody takich marek, jak: Porsche, Cadillac, BMW, Peugeot, Lamborghini, Toyota, Ferrari, Glickenhaus i Vanwall.
Oczekuje się, że Alpine w przyszłym roku skoncentruje się wyłącznie na projekcie Hypercar, a program LMP2 na 2023 rok ma być okazją na przeczekanie, dopóki samochód LMDh nie będzie gotowy. Klasa LMP2 i tak zostanie usunięta z WEC w 2024 roku, chociaż obiecano 15 zgłoszeń na przyszłoroczny wyścig Le Mans.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS