Alpina zaprezentowała model B8 Gran Coupe, czyli swoją interpretację czterodrzwiowej limuzyny BMW. Ma mniej koni mechanicznych niż seryjne M8, ale za to jest finezyjnie dopracowane w każdym detalu.
Alpina była zawsze ciekawą alternatywą dla BMW. Bardziej wyrafinowaną niż modele od M GmbH, a w niektórych przypadkach bardziej dopracowaną niż seryjne modele z Monachium. Aktualna nowość – B8 Gran Coupe – w niczym nie odbiega od tej zasady. To szybka limuzyna, w której nie zapomniano o wygodzie podróżujących.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | BMW Alpina XB7: Sportowa zuchwałość
Można śmiało powiedzieć, że Alpina nie poprawia modeli BMW. Ona tworzy je od nowa. Widać to chociażby po zmianach jakich dokonano w silniku. Nie tu bezsensownych modernizacji mających na celu tylko i wyłącznie zwiększenia mocy. I tak silnik V8 twin turbo po zmianach Alpiny generuje 621 KM z 4,4 litra pojemności i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępny od 2000 obr./min. Mocy jest mniej niż w oryginale (BMW M8 Competition Gran Coupe ma 625 KM i 750 Nm), jednak założę się, że jednostka napędowa z bawarskiego Buchole będzie lepiej wyważona i dopasowana do charakteru tego auta.
Efekty pracy inżynierów Alpiny widać nie tylko po wyższym momencie obrotowym niż w seryjnym M8, ale i po osiągach. Ok, przyspieszenie do 100 km/h trwa o 0,2 sekundy dłużej – 3,4 s – jednak prędkość maksymalna jest znacznie wyższa niż w seryjnym M8. Alpina rozpędzi się do 324 km/h, a BMW M8 Competition Gran Coupé „tylko” do 305 km/h. Jak mówi Andreas Bovensiepen, CEO marki Alpina klienci tych wyjątkowych aut jeżdżą dużo i szybko.
Alpina nie przesadza z dodatkami zewnętrznymi. Nie licząc kilku nakładek na karoserii wygląd Gran Coupé nie uległ zmianie. Punkt obowiązkowy to kute felgi Alpina Classic o rozmiarze 20 lub 21 cali. We wnętrzu atmosferę podnosi bogate wyposażenie standardowe, ekskluzywne detale Alpina i opcjonalnie dostępna skórzana tapicerka Lavalina. Alpina B8 posiada zmodyfikowane zawieszenie i układ kierowniczy, który ma być bardziej precyzyjny i szy … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS