A A+ A++

Po 1,5 roku pandemii w oceanach i morzach bardzo szybko wzrosła obecność kolejnego rodzaju zanieczyszczeń, czyli zużytych maseczek. Alibaba Group za pomocą artystycznej kampanii postanowiła zwrócić uwagę ludzi na rosnący problem.

Szacuje się, że w samym 2020 roku do oceanu trafiło 1,5 miliarda maseczek medycznych. Przedmioty, które miały na celu ochronę ludzi przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa, stały się z czasem źródłem zanieczyszczeń nie tylko lądu, ale i wód na naszej planecie.

Alibaba Group to jedno z największych przedsiębiorstw prowadzących platformę e-commerce na świecie. W ofercie firmy znajduje się wiele produktów wykonanych m.in. z plastikowych materiałów, powszechnie uznawanych za najbardziej szkodliwe dla środowiska z uwagi na długi czas rozkładu. Mimo to Alibaba Group postanowiła zwrócić uwagę konsumentów na nowe źródło zanieczyszczeń oceanów, jakim są maseczki jednorazowe. Podejmując współpracę z WWF i F5 Shanghai firma stworzyła kampanię opierającą się na występie na żywo zatytułowanym „Fading Sea Creatures,” w wykonaniu Qiurui Du.

Artysta przedstawił obraz namalowany w całości na płótnie pokrytym maseczkami medycznymi. Do wykonania dzieła użyto specjalnej farby, która znika po zanurzeniu w wodzie. Obraz ukazał się oczom widzów ponownie, gdy został wyjęty z wody, uświadamiając, że życie w oceanie może powrócić do normalności, kiedy ludzie usuną z niego zanieczyszczenia, w tym zużyte maseczki ochronne.

W krótkim spektaklu nawiązano do meduz, czyli jednych z najdłużej żyjących stworzeń na ziemi. Występ uświadamia, że przez nieodpowiedzialność ludzi i zanieczyszczanie środowiska zużytymi maseczkami, mogą ucierpieć nawet najbardziej odporne zwierzęta. Kampania została specjalnie dostosowana, aby zaskakiwać pod kątem emocjonalnym i dać do zrozumienia, że to człowiek niesie największe zagrożenie dla środowiska. Bez zmiany nawyków, nawet stworzenia, które przetrwały katastrofy, nie przeżyją na planecie pełnej odpadów.

– Ostatni rok był wyzwaniem dla wszystkich, w tym dla Matki Ziemi, więc zespół chciał jasno przekazać światu znaczenie ochrony środowiska, mórz i wszystkiego, co w nim żyje – podsumowała Sarah de Joya, regionalna liderka kreatywna F5 w Szanghaju.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUSA: Czwarte samobójstwo policjanta, który brał udział w akcji obrony Kapitolu
Następny artykułSTUDIO EKSTRAKLASA – MAKING OF! WIDEO