Wczoraj odbyła się prezentacja PlayStation Showcase, podczas której zaprezentowano takie tytuły jak God of War Ragnarok, Gran Turismo 7, Marvel’s Spider-Man 2, Wolverine czy też potwierdzono prace nad pełnoprawnym remake’iem gry Star Wars: Knights of the Old Republic. Oczywiście to nie były wszystkie produkcje, a jedną z bardziej oczekiwanych gier był Alan Wake Remastered. Produkcja od Remedy została zapowiedziana kilka dni przed pokazem Sony i przypuszczaliśmy, że to właśnie podczas PlayStation Showcase gra zostanie w końcu pokazana. Twórcy potwierdzili debiut 5 października na PC oraz konsolach starej i obecnej generacji. Remedy na swojej stronie podzieliło się także istotnymi informacjami na temat technicznych aspektów gry, wymagań sprzętowych na PC oraz ceny.
Studio Remedy Entertainment przedstawiło szereg szczegółów dotyczących technicznych aspektów gry Alan Wake Remastered na PC oraz konsolach. Premiera odbędzie się już 5 października.
Alan Wake Remastered – odświeżona przygoda popularnego pisarza może zadebiutować już w październiku
Niestety wcześniejsze doniesienia się nie potwierdziły – Alan Wake Remastered nie został przeniesiony na silnik Control, ani nie wspiera Ray Tracingu/HDR. Remaster przygotowany został na tym samym silniku, na którym powstał oryginalny Alan Wake. Mimo to na PC pojawi się obsługa techniki NVIDIA DLSS, co zostało już potwierdzone na stronie producenta. Remedy podkreśla, że nie zaszły żadne zmiany w mechanice rozgrywki. Zamiast tego poprawiono przede wszystkim oprawę graficzną, dodając lepszej jakości tekstury, podbijając rozdzielczość czy oferując wsparcie dla antyaliasingu MSAA. Na PC gra będzie miała odblokowany limit klatek na sekundę, z kolei celem dla konsol będzie sztywne 60 FPS (30 FPS dla najsłabszych modeli). Na PC, oprócz techniki NVIDIA DLSS, pojawi się także m.in. zaawansowana okluzja otoczenia HBAO+. Nie zabrane także obsługi ultrapanoramicznych monitorów 21:9, przy czym twórcy zastrzegają, że filmy przerywnikowe będą się wyświetlać wyłącznie w formacie 16:9. Poniżej prezentujemy tabelę ze spisem możliwości oferowanych przez poszczególne platformy:
Platforma | Cechy gry |
PC | Nielimitowany FPS, wsparcie dla 21:9, natywne 4K |
PlayStation 4 | 1080p, 30 FPS |
PlayStation 4 Pro (wydajność) | 1080p, 60 FPS |
PlayStation 4 Pro (jakość) | 1296p-2160p, 4x MSAA, 30 FPS |
PlayStation 5 | 1440p-2160p, 4x MSAA, 60 FPS |
Xbox One | 900p, 30 FPS |
Xbox One X (wydajność) | 1080p, 60 FPS |
Xbox One X (jakość) | 1440p-2160p, 4x MSAA, 30 FPS |
Xbox Series S | 1080p, 60 FPS |
Xbox Series X | 1440p-2160p, 4x MSAA, 60 FPS |
God of War Ragnarök w szczegółach – w grze zmierzymy się z Freją oraz Thorem. Będzie także bardziej rozbudowany świat
Jak widać najlepszą jakość zaoferuje oczywiście PC. W przypadku konsol, najlepsze doznania będą na nowych urządzeniach PlayStation 5 oraz Xbox Series X, gdzie gra będzie działać w dynamicznej rozdzielczości 4K (od 1440p do 2160p), przy 4x MSAA oraz w stabilnych 60 klatkach na sekundę. Gra ma także wspierać kontroler DualSense w formie obsługi adaptacyjnych triggerów oraz haptycznych wibracji. Remedy podało również, ile gra będzie zajmować miejsca na poszczególnych platformach: 29 GB (PS4), 27 GB (PS5), 39 GB (Xbox), 36 GB (PC). Poniżej przedstawiamy także oficjalne wymagania sprzętowe wersji PC:
Minimalne wymagania | Zalecane wymagania | |
Procesor | Intel Core i5-3340 lub lepszy | Intel Core i7-3770 lub lepszy |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 960 lub odpowiednik AMD | NVIDIA GeForce GTX 1060 lub odpowiednik AMD, minimum 4 GB VRAM |
Pamięć | 8 GB | 16 GB |
Magazyn danych | Ok. 36 GB | Ok. 36 GB |
System | Windows 10 64-bit | Windows 10 64-bit |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 |
Rozdzielczość | 900p | 1080p |
Marvel’s Spider-Man 2, Gran Turismo 7, Marvel’s Wolverine oraz Star Wars: Knights of the Old Republic Remake z trailerami
Jak wspomniałem, gra zadebiutuje już 5 października. Na PC będzie oferowana za pośrednictwem sklepu Epic Games Store, z kolei konsolowe wersje otrzymają także edycje pudełkowe. Cena w Europie wynosi 30 euro, zatem w Polsce powinniśmy oczekiwać kwoty 130-140 złotych. Gra umożliwi szybkie przeniesienie zapisów z PS4 do PS5, tak samo jak z Xbox One do Xbox Series X/S. Alan Wake Remastered zakupiony w pudełkowej edycji na PlayStation 4 otrzyma także bezpłatny upgrade do edycji na nowszą konsolę.
Źródło: Remedy
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS