Alan Wake 2 otrzyma specjalną łatkę dla PS5 Pro, która wprowadzi ray tracing i znaczące poprawki wizualne. W trybie jakości gra będzie działać w 30 klatkach na sekundę z aktywnym ray tracingiem, a w trybie wydajności – w 60 FPS-ach bez śledzenia promieni.
W skrócie:
- Alan Wake 2 na PS5 Pro w trybie jakości osiągnie 30 FPS-ów z ray tracingiem i rozdzielczością 4K.
- Tryb wydajności bez ray tracingu zapewni 60 FPS-ów i poprawioną szczegółowość, wyższą stabilność obrazu oraz lepsze oświetlenie i cieniowanie w porównaniu z podstawową wersją na PlayStation 5.
- Remedy opisuje grę jako “geometrycznie złożoną”, co oznacza, że ulepszona wersja na PS5 Pro pozwala na renderowanie bardziej złożonych scen, jak lasy w segmentach gry z Sagą.
Nadchodzi Alan Wake 2 w wersji na PlayStation 5 Pro, a Remedy ujawnia szczegóły dotyczące tego, co oznacza w przypadku ich gry oznaczenie “PS5 Pro Enhanced” (które pojawi się przy wszystkich tytułach, których twórcy zdecydują się na ulepszenia możliwe dzięki zwiększonej mocy obliczeniowej nowego PlayStation 5). Po zapowiedzi nowej konsoli Sony wiele gier, w tym Alan Wake 2, otrzyma darmowe aktualizacje, które umożliwią pełne wykorzystanie mocy ulepszonego sprzętu. A co to konkretnie oznacza? Znacznie lepsze efekty wizualne, w tym ray tracing, oraz poprawioną wydajność.
W trybie jakości na PS5 Pro Alan Wake 2 zadziała w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę. To właśnie ten tryb wprowadzi ray tracing, którego brak w podstawowej wersji gry na PlayStation 5. Dzięki temu efekty świetlne, odbicia na powierzchniach oraz detale otoczenia będą prezentować się znacznie lepiej – zarówno na przezroczystych, jak i nieprzezroczystych obiektach.
Jeśli jednak zależy wam na płynniejszej rozgrywce, Remedy przygotowało tryb wydajności, w którym gra osiągnie 60 FPS-ów, także w rozdzielczości 4K. Co ciekawe, nie skorzysta on z dobrodziejstw ray tracingu, ale zaoferuje znacznie lepszą jakość obrazu niż podstawowa wersja gry na PlayStation 5. Twórcy poprawili takie elementy jak stabilność obrazu, dokładność cieni oraz oświetlenie wolumetryczne.
Studio Remedy przyznało, że dodanie ray tracingu do tak złożonego wizualnie tytułu nie było łatwe. W grze o tak bogatym i szczegółowym świecie, jak Alan Wake 2, śledzenie promieni światła wiąże się z ogromnymi wymaganiami dla sprzętu. Każdy promień musi zostać przetworzony i odpowiednio zacieniony, a co za tym idzie – proces wymaga wielu zasobów. PS5 Pro z 45-procentowym wzrostem mocy obliczeniowej umożliwiło Remedy zbudowanie odpowiednich struktur danych, które pozwoliły na bezkompromisowe wykorzystanie ray tracingu w najbardziej złożonych scenach, takich jak gęsto zalesione obszary, które pojawiają się w segmentach gry związanych z Sagą.
Jednak, jak podkreśla Remedy, dodanie ray tracingu to nie tylko wizualna poprawka – wymaga ona także dodatkowego przetwarzania, aby usunąć szum powstający przy niskiej liczbie próbek. Jest to jede … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS