Informacje dodatkowe:
Na podstawie art. 5a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713) Rada Gminy Lidzbark Warmiński uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji społecznych na terenie Gminy Lidzbark Warmiński zwane dalej „konsultacjami”.
§ 2. 1. Konsultacje to otwarty proces dialogu władzy samorządowej z mieszkańcami, który przeprowadza się w celu:
- zapewnienia mieszkańcom uczestnictwa w procesie podejmowania rozstrzygnięć bezpośrednio wpływających na sposób lub/i jakość ich życia,
- zasięgnięcia opinii i propozycji mieszkańców dla podjęcia optymalnej decyzji
w określonej sprawie, - aktywizacji środowisk lokalnych oraz kształtowania poczucia odpowiedzialności wśród wszystkich mieszkańców za funkcjonowanie Gminy.
§ 3. W konsultacjach mogą brać udział mieszkańcy Gminy, których dotyczy przedmiot konsultacji.
§ 4. 1. Konsultacje w zależności od ich przedmiotu mogą mieć zasięg:
- gminny – dotyczący przedsięwzięć mających wpływ na wszystkich mieszkańców Gminy,
- lokalny – dotyczący mieszkańców określonego obszaru w granicach Gminy.
§ 5. 1. Konsultacje mogą być przeprowadzone w formie:
1) zgłaszania uwag i opinii na piśmie (z wykorzystaniem dostępnych narzędzi internetowych),
2) protokołowanego, otwartego spotkania z mieszkańcami, prowadzonego w sposób umożliwiający składanie wniosków i uwag, któremu przewodniczy Wójt lub upoważniona przez niego osoba.
2. Konsultacje przeprowadza się z zastosowaniem co najmniej jednej z form, o których mowa w ust.1.
§ 6. 1. Konsultacje przeprowadza się:
- z inicjatywy Wójta Gminy Lidzbark Warmiński;
- z inicjatywy Rady Gminy Lidzbark Warmiński;
- na wniosek określonej liczby mieszkańców gminy – co najmniej 30 osób;
- na wniosek organizacji pozarządowych działających na obszarze gminy, w dziedzinach dotyczących prowadzonej przez nie działalności statutowej.
§ 7. 1. Podmioty, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2-4 występują do Wójta Gminy z wnioskiem
o przeprowadzenie konsultacji, który powinien zawierać następujące elementy:
- informacje o przedmiocie konsultacji i zasięgu konsultacji;
- uzasadnienie z określeniem celu konsultacji;
- propozycję terminu przeprowadzenia konsultacji;
- propozycję form konsultacji;
- podpis i dane kontaktowe wnioskodawcy;
- w przypadku wniosku, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 3 do wniosku należy dołączyć listę mieszkańców popierających wniosek zawierającą: imię i nazwisko, adres miejsca zamieszkania i czytelne podpisy mieszkańców popierających wniosek.
- Wnioski niekompletne powinny zostać uzupełnione w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania do jego uzupełnienia. Wnioski nieuzupełnione nie podlegają rozpatrzeniu.
§ 8. Gdy z inicjatywą przeprowadzenia konsultacji występuje Wójt Gminy, Wójt wydaje zarządzenie, o którym mowa w § 10 ust.1.
§ 9. Wójt Gminy rozpatruje wnioski podmiotów wymienionych w § 6 ust. 1 pkt 2-4
o przeprowadzeniu konsultacji w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku, informując wnioskodawcę o jego rozpatrzeniu.
§ 10. 1. Po rozpatrzeniu wniosku Wójt Gminy wydaje zarządzenie o przeprowadzeniu konsultacji, które wskazuje w szczególności:
1) przedmiot konsultacji,
2) cel konsultacji,
3) zasięg terytorialny konsultacji,
4) formę konsultacji,
5) termin i miejsce przeprowadzenia konsultacji,
6) termin i miejsce wyłożenia materiałów dotyczących sprawy będącej przedmiotem konsultacji oraz udzielania wyjaśnień i przyjmowania opinii,
7) harmonogram czynności związanych z przeprowadzeniem konsultacji,
8) zespół odpowiedzialny za przeprowadzenie konsultacji,
9) szczegółowy sposób przeprowadzenia i ustalenia wyników konsultacji.
2. Zarządzenie, o którym mowa w ust.1 podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, stronie internetowej Gminy na tablicy ogłoszeń w Urzędzie oraz tablicach ogłoszeń w sołectwach w terminie nie krótszym niż 7 dni przed datą rozpoczęcia konsultacji.
§ 11. Konsultacje trwają nie krócej niż 14 dni kalendarzowych.
§ 12. 1. W terminie 14 dni od daty zakończenia konsultacji Wójt sporządza informację o wyniku
i przebiegu konsultacji.
2. Informacja jest publikowana na stronie internetowej Gminy, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.
§ 13. Konsultacje społeczne mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie wiążą organów Gminy, przy czym uznaje się je za ważne bez względu na liczbę mieszkańców Gminy, którzy w ramach konsultacji wyrażą swoją opinię.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lidzbark Warmiński.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS