A A+ A++

Informacje dodatkowe:

    1.                                                         XXII/167/2020

Rady Gminy Lidzbark Warmiński

z dnia 22 grudnia 2020r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2021 r.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c”, lit. ,,d” oraz lit. ,,i” ustawy z dnia  8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2020.713 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 216 ust. 2, art.217, art. 218, art. 219 ust. 1 i 2, art. 220 ust.1, art. 222, art. 231 ust 2, art. 235, art. 236 ust. 1-3, ust. 4 pkt 1 oraz ust. 5, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019.869 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1.

Dochody budżetu gminy w wysokości  35 840 517,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1

z tego:

                        dochody bieżące w wysokości          31 848 741,00 zł

                        dochody majątkowe w wysokości      3 991 776,00 zł

 

§ 2.

  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 39 457 840,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2

z tego:

                        wydatki bieżące w wysokości         32 075 301,00 zł

                        wydatki majątkowe w wysokości    7 382 539,00 zł

 

  1. Wydatki inwestycyjne w 2021 roku w wysokości 7 134 354,00 , zgodnie z załącznikiem nr 3.
  2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 5 285 904,00 zł, zgodnie
    z załącznikiem nr 4.

 

4. Dochody i wydatki związane z realizacją:

zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6.

zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

5. Wydatki na zadania związane z realizacją inwestycji z Rządowego Funduszu Inwestycji
     Lokalnych zgodnie z załącznikiem Nr 8.

 

 

 

 

§ 3.

Deficyt budżetowy gminy wynosi 3 617 323,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

  1. Kredytów w kwocie 2 503 540,00 zł,
  2. Niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami rozliczania budżetu (RFIL) 960 833,00 zł.      
  3. Wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 152 950,00 zł.

 

§ 4.

 

 

Przychody budżetu w wysokości 4 222 373,00 zł, rozchody w wysokości
758 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

 

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1 000 000,00 zł,
  2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 503 540,00 zł,
  3.      spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie      – 568 440,00.

§ 6.

  1. Ustala się dochody w kwocie 39 663,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 38 663,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  1. Ustala się wydatki w kwocie 1 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust.4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. 2020.1219 ze zm.):

  1. dochody w wysokości 16 000,00 zł,
  2.  wydatki w wysokości 16 000,00 zł.

§ 8.

Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1 167 000,00 zł i wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 1 167 000,00 zł.

§ 9

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 10.

§ 10.

W budżecie tworzy się rezerwy:

1) rezerwa ogólna w wysokości                                       –             40 000,00 zł

2) rezerwa celowa w wysokości                                       –          167 000,00 zł

z przeznaczeniem na:         

             a) zarządzanie kryzysowe                                                            – 102 000,00 zł

             b) zadania realizowane w ramach inicjatywy lokalnej              –   50 000,00 zł

           c) wkład własny do projektów z udziałem Środków Unijnych –    15 000,00 zł

 

§ 11.

1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:

    1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
    2. finansowanie planowanego deficytu budżetu,
    3. spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.

 

2. Ponadto upoważnia się Wójta do:

  1. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym
     i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy
     i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  2. dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:

– przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym 
  dziale,

– lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,

– przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi ogółem,

 

  1. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania
     zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach
     następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których
     wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

 

  1. udzielania pożyczek w maksymalnej kwocie 150 000,00 zł w roku budżetowym.

§ 12.

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 13.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPędził 165 km/h w terenie zabudowanym
Następny artykułJest propozycja, żeby Francja stworzyła korytarz sanitarny do granicy z Belgią