Informacje dodatkowe:
-
- XXII/167/2020
Rady Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 22 grudnia 2020r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark Warmiński na 2021 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c”, lit. ,,d” oraz lit. ,,i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2020.713 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 216 ust. 2, art.217, art. 218, art. 219 ust. 1 i 2, art. 220 ust.1, art. 222, art. 231 ust 2, art. 235, art. 236 ust. 1-3, ust. 4 pkt 1 oraz ust. 5, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2019.869 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu gminy w wysokości 35 840 517,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1
z tego:
dochody bieżące w wysokości 31 848 741,00 zł
dochody majątkowe w wysokości 3 991 776,00 zł
§ 2.
- Wydatki budżetu gminy w wysokości 39 457 840,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2
z tego:
wydatki bieżące w wysokości 32 075 301,00 zł
wydatki majątkowe w wysokości 7 382 539,00 zł
- Wydatki inwestycyjne w 2021 roku w wysokości 7 134 354,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 5 285 904,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
– zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6.
– zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
5. Wydatki na zadania związane z realizacją inwestycji z Rządowego Funduszu Inwestycji
Lokalnych zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 3.
Deficyt budżetowy gminy wynosi 3 617 323,00 zł i zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- Kredytów w kwocie 2 503 540,00 zł,
- Niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami rozliczania budżetu (RFIL) 960 833,00 zł.
- Wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 152 950,00 zł.
§ 4.
Przychody budżetu w wysokości 4 222 373,00 zł, rozchody w wysokości
758 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 2 503 540,00 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w kwocie – 568 440,00.
§ 6.
- Ustala się dochody w kwocie 39 663,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 38 663,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 1 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust.4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. 2020.1219 ze zm.):
- dochody w wysokości 16 000,00 zł,
- wydatki w wysokości 16 000,00 zł.
§ 8.
Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1 167 000,00 zł i wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 1 167 000,00 zł.
§ 9
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 10.
§ 10.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) rezerwa ogólna w wysokości – 40 000,00 zł
2) rezerwa celowa w wysokości – 167 000,00 zł
z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe – 102 000,00 zł
b) zadania realizowane w ramach inicjatywy lokalnej – 50 000,00 zł
c) wkład własny do projektów z udziałem Środków Unijnych – 15 000,00 zł
§ 11.
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
-
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
- finansowanie planowanego deficytu budżetu,
- spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym
i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy
i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, - dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
– przenoszenia wydatków majątkowych między poszczególnymi zadaniami w danym
dziale,
– lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
– przesunięcia środków na wynagrodzenia i pochodne w ramach tego samego działu, nie powodujące zwiększenia wydatków na wynagrodzenia wraz z pochodnymi ogółem,
- przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania
zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach
następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których
wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
- udzielania pożyczek w maksymalnej kwocie 150 000,00 zł w roku budżetowym.
§ 12.
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS