Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE Nr 237/2020
Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 16 listopada 2020 r.
w sprawie przeprowadzenia pełnej inwentaryzacji w Szkole Podstawowej w Kraszewie,
w Szkole Podstawowej w Runowie, Szkole Podstawowej w Rogóżu i Szkole Podstawowej
w Kłębowie.
§ 1
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( jednolity tekst Dz. U. 2019.351 ze zm.) zarządzam, przeprowadzenie inwentaryzacji pełnej aktywów i pasywów w Szkołach Podstawowych przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
I. Szkoła Podstawowa w Kraszewie
1 Grażyna Jabłońska- Przewodnicząca
2. Agnieszka Dawid- Członek
3. Marzena Krynicka- Członek
II. Szkoła Podstawowa w Runowie
1. Jolanta Wójcik- Przewodnicząca
2. Elżbieta Ogonowska- Członek
3. Dorota Apanowicz – Członek
III. Szkoła Podstawowa w Rogóżu
1. Beata Bagieńska- Przewodnicząca
2. Anna Kosmala- Członek
3. Ewa Węzelowska- Członek
IV. Szkoła Podstawowa w Kłębowie
1. Maria Śliwińska- Przewodnicząca
2. Bogumiła Gromadzka- Członek
3. Barbara Ferelnik- Członek
w terminie od dnia 04.12.2020 r. do dnia 15.01.2021 r. wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Powołuje się zespoły spisowe dla przeprowadzenia spisu z natury zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2020 r.
§ 4
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
-
Środki trwałe,
-
Pozostałe środki trwałe,
-
Środki pieniężne,
-
Druki ścisłego zarachowania
-
Należności i zobowiązania z tytułów publicznoprawnych
-
Mienie użyczone – obce
-
Wartości niematerialne i prawne.
§ 5
-
Składniki majątku w § 4 pkt. 1,2 i 6 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
-
Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 3 i 4 należy przeprowadzić
w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi, w formie protokołu kontroli kasy.
Stan środków pieniężnych, depozytów i druków ścisłego zarachowania w kasie przyjmuje się na podstawie protokołu kontroli kasy z przeprowadzonej inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy za 2020 rok.
-
Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 5 i 7 dokonuje się drogą weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami oraz potwierdzenia sald od kontrahentów.
-
Inwentaryzację w drodze weryfikacji sald oraz metodą potwierdzenia sald dokonuje pracownik referatu finansowego.
-
Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić
w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.
§ 6
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej w referacie finansowo- księgowym Urzędu Gminy w terminie do dnia 05.12.2020 r.
§ 7
-
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego w Urzędzie Gminy w terminie 5 dni po zakończeniu spisu.
-
Ujawnione w toku inwentaryzacji różnice między stanem rzeczywistym a stanem wykazanym w księgach rachunkowych winny być zatwierdzone przez kierownika jednostki i ujęte w księgach rachunkowych roku obrotowego, na który przypadł termin inwentaryzacji.
-
Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 8
Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorowi Szkoły.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS