Wersja obowiązująca z dnia
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo – odbiorczej w Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Rogóżu
Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE Nr 35/2024
Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 19 sierpnia 2024 roku.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo – odbiorczej w Szkole Podstawowej im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Rogóżu.
§ 1
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z poźn. zm.) zarządzam, przeprowadzenie inwentaryzacji zdawczo – odbiorczej składników majątkowych w Szkole Podstawowej w Rogóżu przez Komisję Inwentaryzacyjną
w następującym składzie osobowym:
1. Elżbieta Bańka- Przewodnicząca
2. Piotr Pilarski- Członek
3. Anna Michałowska – Członek
w terminie od dnia 20.08.2024 r. do dnia 02.09.2024 r.
§ 2
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.08.2024 r.
§ 3
Inwentaryzacją zdawczo – odbiorczą należy objąć:
- środki trwałe,
- pozostałe środki trwałe,
- wartości niematerialnie i prawne,
- zbiory biblioteczne,
- środki pieniężne na rachunkach bankowych,
- należności i zobowiązania,
- druki ścisłego zarachowania,
- materiały( opał)
- mienie użyczone- obce
§ 4
- Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1,2,7,8 i 9 należy spisać na arkuszach spisu
z natury ( druki wygenerowana z programu Vulcan lub druki akcydensowe). - Inwentaryzację składników majątku w § 3 pkt 4 należy przeprowadzić metodą skontrum.
- Inwentaryzację składników majątku § 3 pkt 3,5 i 6 dokonuje się drogą weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami oraz potwierdzenia sald od kontrahentów. Weryfikacji dokonuje pracownik referatu finansowego Urzędu Gminy, któremu powierzono obowiązki głównego księgowego ds. oświaty.
§ 5
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w referacie finansowo- księgowym Urzędu Gminy w terminie do dnia 19.08.2024 r.
§ 6
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do:
- Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.
- Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad odpowiedzialności za powierzone mienie z zachowaniem należytej staranności.
- Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej wraz z protokołem rozliczenia inwentaryzacji do referatu finansowo – księgowego w Urzędzie Gminy niezwłocznie po zakończeniu inwentaryzacji.
- Wszelkie zmiany zachodzące w stanie majątku jednostki, pomiędzy dniem zakończenia spisu z natury a dniem 02.09.2024 r. należy odpowiednio udokumentować i dołączyć do dokumentacji inwentaryzacyjnej.
§ 7
Spis z natury będzie podstawą do spisania Protokołu zdawczo – odbiorczego pomiędzy dyrektorem zdającym a dyrektorem przejmującym.
§ 8
Wprowadzam do stosowania procedurę przekazania składników majątkowych oraz dokumentacji szkoły w przypadku zmiany na stanowisku dyrektora szkoły stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 9
Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS