Wersja obowiązująca z dnia
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2023 roku.
Informacje dodatkowe:
ZARZĄDZENIE Nr 657/2023
Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
z dnia 4 grudnia 2023r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2023 roku.
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. 2023r., poz. 40 ze zm.) oraz art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (jednolity tekst Dz.U.2023r., poz. 120 ze zm.) oraz zarządzenia nr 263/2013 Wójta Gminy Lidzbark Warmiński z dnia 28.10.2013 r w sprawie wprowadzenia instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku oraz zasad odpowiedzialności za powierzone mienie w Urzędzie Gminy w Lidzbarku Warmińskim, zarządzam, co następuje:
§ 1
Przeprowadzić inwentaryzację roczną składników majątkowych w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński przez Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
- Joanna KIERSNOWSKA – przewodniczący
- Kamila GÓRECKA – członek
- Anna KRYNICKA– członek
w terminie od dnia 14.12.2023r. do dnia 15.01.2024 r. wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
- Powołuję zespoły spisowe do czynności inwentaryzacyjnych majątku Urzędzie Gminy
w Lidzbarku Warmińskim zgodnie załącznikiem Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2023r.
§ 3
Inwentaryzację należy objąć następujące składniki majątkowe:
- Materiały,
- Środki pieniężne,
- Należności i zobowiązania,
- Druki ścisłego zarachowania,
- Środki trwałe w budowie,
- Mienie użyczone,
- Własne,
- Obce
- Grunty.
§ 4
- Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1,4 i 6b należy spisać na arkuszach spisu z natury.
- Inwentaryzację składników majątku wymienione w § 3 pkt 6a należy przeprowadzić w drodze uzyskania od kontrahentów potwierdzeń prawidłowości wykazanych w księgach rachunkowych stanu aktywów.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 2 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 3 przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów oraz weryfikacji danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 5 przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury jeżeli są one dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt 7 przeprowadzić w drodze weryfikacji poprzez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami znajdującymi się w Referacie Ochrony Środowiska i Nieruchomości. Weryfikację przeprowadzą pracownicy prowadzący ewidencję księgową wraz z pracownikami Referatu Ochrony Środowiska i Nieruchomości.
- Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze potwierdzenia sald oraz weryfikacji wyznaczam pracowników księgowości.
- Inwentaryzację metodą weryfikacji oraz potwierdzenia sald należy przeprowadzić w terminach umożliwiających prawidłowe sporządzenie bilansu.
- Ustala się harmonogram inwentaryzacji wraz z powołanymi członkami komisji spisowych zgodnie
z załącznikiem nr 1.
§ 5
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący zespołu spisowego w referacie księgowości
w terminie do dnia 11.12.2023r.
§ 6
Zobowiązuje komisję do:
- Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
- Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
- Dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
- Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
- Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo – księgowego
w terminie 5 dnia po zakończeniu spisu.
§ 7
Członków Komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne, rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
…………………………………………………
( pieczęć imienna i podpis Wójta)
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 657/2023 z dnia
4 grudnia 2023r Wójta Gminy Lidzbark Warmiński
w sprawie przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej
w Urzędzie Gminy Lidzbark Warmiński w 2023 roku.
………………………………..
( pieczęć jednostki)
Harmonogram inwentaryzacji
wraz z powołanymi członkami komisji spisowych
Niniejszym powołuję na członków komisji spisowej następujące osoby:
Lp. |
Pole spisowe |
Spis na dzień |
Termin od-do |
Skład zespołu spisowego |
||
Nazwa |
Nr |
|||||
1 |
Kasa Urzędu Gminy |
1 |
31.12.2023 |
29.12.2023 |
Kinga Suchomska – Przewodnicząca Adriana Zaborowska– członek Anna Kufieta-członek |
|
2 |
Opał: – budynki komunalne, -mienie użyczone (obce) – opał składowany na bazie Długołęka |
2 |
31.12.2023 |
18-29.12.2023 |
Natalia Pałka-przewodnicząca Paula Domaracka – członek Paweł Pochodaj – członek |
|
3 |
|
3 |
31.12.2023 |
18-29.12.2023 |
Justyna Szumczyk- przewodnicząca. Radosław Krajewski -członek, Krzysztof Łobaty-członek |
|
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS