Z silnikiem BMW i zwykłą benzyną AirCar rozpala wyobraźnię milionów kierowców stojących w korkach już od 2021 roku, kiedy to przez 35 minut pokonał w powietrzu trasę między dwoma słowackimi lotniskami. Rozłożenie i złożenie skrzydeł zajęło dwie minuty. Teraz ta przetestowana już technologia została kupiona przez chińską firmę.
Nie w Europie, a Chinach kierowcy będą mogli wnieść się ponad korkami. Hebei Jianxin Flying Car Technology Company z siedzibą w Cangzhou we wschodniej części Kraju Środka zakupiła wyłączne prawa do produkcji i użytkowania samolotów AirCar. Na razie nie wiadomo dokładnie, gdzie użytkowane będą samochody wyprodukowane w oparciu o technologię AirCar. Chińska firma nie chce zdradzać szczegółów, pisząc w komentarzu dla BBC News, że będzie to “określony rejon geograficzny”.
– Firma zbudowała własne lotnisko i szkołę latania po wcześniejszym przejęciu innego słowackiego producenta samolotów – powiedział Anton Zając, współzałożyciel KleinVision, firmy, która stworzyła AirCara.
Tajemnicą pozostaje też kwota, za którą sprzedano technologię. Na pewno podbiło ją świadectwo zdatności do lotu, jakie AirCar otrzymał od słowackiego Urzędu ds. Transportu w 2022 roku.
Chiny, które już przodują w produkcji samochodów elektrycznych, teraz zwróciły się w kierunku latających. W zeszłym miesiącu firma Autoflight wykonała próbny lot testowy pasażerskiego drona między miastami Shenzhen i Zhuhai. Standardowa podróż samochodem zajmuje trzy godziny – obsługiwany z ziemi minisamolot pokonał trasę w 20 minut (na razie bez pasażerów). W przeciwieństwie do dronów AirCar nie startuje i nie ląduje pionowo, a wymaga pasa startowego.
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
W 2023 roku chińska firma eHang uzyskała z Pekinu certyfikat bezpieczeństwa za elektryczną latającą taksówkę.
Jednak ta forma transportu jeszcze długo nie stanie się powszechna. Przeszkody istnieją nie tylko w infrastrukturze, lecz także w blokadzie społecznej. Podobne obawy dotyczyły m.in. samochodów elektrycznych czy samochodów w ogóle.
– Czasami historia Zachodu spowalnia rozwój sytuacji. Chiny mogą postrzegać to zupełnie inaczej, a mianowicie jako szansę osiągnięcia postępu – wyjaśnia Steve Wright, ekspert lotnictwa. Chociaż prototypy jak AirCar stanowią świetną zabawę, to wprowadzenie ich w praktyce zapewne okazałaby się bardziej przyziemna, a więc z kolejkami, kontrolami bagażu itd.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS