Jazda kabrioletem w chłodne dni nie ma wiele wspólnego z przyjemnością. A decyduje o tym niska temperatura. Jak przeciwdziałać chłodowi? Mercedes ma dość ciekawy pomysł. W kabriolecie klasy E wprowadzone zostało rozwiązanie o nazwie AirCap. Czym jest czapka powietrzna? To system regulowanych owiewek, który ma proste zadanie. Ma kierować przepływ powietrza wokoło auta w taki sposób, aby jak najmniej chłodu trafiało do otwartej kabiny pasażerskiej.
AirCap Mercedesa, czyli zestaw regulowanych owiewek
AirCap Mercedesa wykorzystuje m.in. owiewki wyposażone w siatkę pojawiające się na ramie przedniej szyby oraz owiewki zamontowane między zagłówkami z tyłu (wysuwają się automatycznie po tym, jak pasażer siedzący na tylnej kanapie zapnie pas bezpieczeństwa). Pierwszy z elementów kieruje strumień wiatru – tak, żeby przepływał on ponad głowami pasażerów. Drugi reguluje wiry powietrzne występujące w tylnej części – tak, żeby również utrzymać je poza kabiną pasażerską.
Zobacz również: Nowa matryca stawek VAT
W sytuacji, w której AirCap ogranicza dostęp zimnego powietrza, ogrzaniem ciał pasażerów podróżujących w otwartym kabriolecie zimą zajmują się nawiewy i kolejne rozwiązanie Mercedesa – AirScarf. AirCap Mercedesa chroni jednak nie tylko przed chłodem, ale również redukuje poziom hałasu występujący podczas jazdy kabrioletem z otwartym dachem. System stworzony przez Niemców gwarantuje skuteczność do prędkości na poziomie 160 km/h.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS