Sztuczna inteligencja może być odpowiedzią na bolączki e-biznesu. Od końca 2021 roku 60 % ataków, których celem było przejęcie środków finansowych, dotyczyło urządzeń mobilnych, a 40 % komputerów stacjonarnych i laptopów – wynika z badań LexisNexis. Z kolei badanie firmy Adyen wskazuje, że jedynie połowa polskich sprzedawców ma wdrożone rozwiązanie do silnego uwierzytelniania klientów.
Wraz z procesem transformacji cyfrowej pojawiają się nowe zagrożenia, cyberoszuści podejmują coraz odważniejsze kroki, by śledzić firmy i ich klientów nie tylko w przestrzeni fizycznej, ale i w świecie wirtualnym.
Obecnie mamy do czynienia z szerokim ekosystemem zakupowym – to już nie tylko placówki fizyczne czy witryny internetowe, ale wszystkie nowe kanały sprzedaży i idące w ślad za nimi kolejne poziomy personalizacji doświadczeń klientów. Jak wynika z Adyen Retail Report 2022, polscy handlowcy przyznają, że ich zdaniem próby wyłudzeń wzrosły w zeszłym roku o 33 %. Dla przykładu 58 % konsumentów odkrywa produkty lub usługi odwiedzając marketplace’y, które niemal codziennie stają w obliczu oszustw. Właściwe przygotowanie e-sklepu ma kluczowe znaczenie w zwalczaniu tego typu procederów, zapewniając jednocześnie poziom usług, jakiego oczekują klienci.
Zobacz również:
Zaawansowane algorytmy odgrywają coraz większą rolę w wykrywaniu oszustw w transakcjach za pośrednictwem Internetu, eliminacji nadużyć oraz kradzieży tożsamości – według badań Adyen ich pomocy szuka już 41 p% polskich firm. Dlaczego? Coraz bardziej widoczna staje się np. aktywność testerów kart, którzy wykorzystują boty lub skrypty. Odpowiednie rozwiązanie oparte na algorytmach sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym może ich jednak łatwo zidentyfikować, m.in. poprzez wykrycie nieprawidłowości w transakcjach poddanych analizie w niewielkim przedziale czasowym. Dzięki dodatkowym danym i elastycznemu systemowi ryzyka, firmy są w stanie wykorzystać dokładniejsze profile kupujących, aby zrozumieć ich regularne zachowania i to, jak różnią się one po przejęciu konta przez niepożądaną osobę. By stworzyć stabilny kontekst, w czasie rzeczywistym, brane są pod uwagę setki powiązanych ze sobą parametrów, nawet jeśli kupujący zmieni urządzenie czy sieć. System sygnalizuje nietypowe zachowanie użytkownika, wskazując ryzyko wystąpienia nadużycia.
Zaawansowane algorytmy odgrywają coraz większą rolę w wykrywaniu oszustw w transakcjach za pośrednictwem Internetu, eliminacji nadużyć oraz kradzieży tożsamości
„Wykorzystując możliwości technologii wspierających bezpieczeństwo transakcji, właściciele zyskują przewagę w zakresie przewidywania i zapobiegania oszustwom, a także wiedzę na temat środowiska ryzyka w celu szybkiego wykrywania anomalii. Wszystko zachodzi przy maksymalnym ograniczeniu manualnych działań i pełnej przejrzystości transakcji. W świecie napędzanym przez e-zakupy to obecnie jeden z największych elementów zabezpieczających rozwój e-commerce.” – mówi Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS