A A+ A++

Oczywiście ten hiperoptymizm studzi wielu ekspertów, wskazując na zagrożenia i bariery. Pierwsza obawa dotyczy tego, że AI może nie być całkiem obiektywna. Algorytmy są podatne na uprzedzenia, jeśli w procesie uczenia karmi się je niewłaściwymi danymi i nie monitoruje tej nauki pod kątem właśnie usunięcia uprzedzeń. Sztuczna inteligencja złapała w taką pułapkę kilka lat temu firmę Amazon. Okazało się, że algorytmy, które miały usprawnić rekrutację, są źle skonstruowane, bo dyskryminowały kobiety.

Druga trudność polega na tym, że wdrożenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji nie jest wcale łatwe ani szybkie, a przede wszystkim nie jest tanie. Wymaga m.in.


Rozmowa z rekruterem AI pomoże w analizie zachowania i osobowości kandydata. Wiele można wyczytać z tonu głosu czy wyrazu twarzy.

Fot.: Getty Images

zaangażowania kierownictwa, IT i całej organizacji, przeanalizowania istniejących systemów informatycznych i zintegrowania ich z systemem AI, przeszkolenia mnóstwa osób, zapewnienia nowych narzędzi i urządzeń. Jakby tego było mało, na przeszkodzie stoją przepisy prawne dotyczące ochrony danych osobowych. Łatwo więc nie będzie, ale warto spróbować.

AI wykorzystuje zaawansowane algorytmy do analizowania zbiorów danych, rozpoznawania wzorców i generowania treści dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Automatyzuje i personalizuje. Warto przyjrzeć się obszarom, w których może przynieść niedługo prawdziwe turbodoładowanie.

Oczekiwania kandydatów do pracy nie kończą się na wysokim wynagrodzeniu czy ciekawych benefitach. Ludzie chcą wyjątkowego doświadczenia od pierwszego kontaktu. Wyjątkowego, czyli sprawnego i dostosowanego do potrzeb konkretnej osoby. Automatyzacja i personalizacja, które może zapewnić sztuczna inteligencja, będą więc atutem pracodawców szukających talentów. Automatyzacja przyspieszy działania, więc poprawi komfort kandydata, zapewniając wygodne narzędzia, np. rozmowę z chatbotem w czasie rzeczywistym, który odpowie na zapytania i zaoferuje wskazówki oparte na kompetencjach i preferencjach osoby. Personalizacja z kolei dostosuje do człowieka rekomendacje stanowisk pracy. To mogą być różnorodne działania, od spersonalizowanych kampanii e-mailowych po ukierunkowane dotarcie w mediach społecznościowych. W tym ostatnim obszarze AI będzie pomagać pracodawcom analizować dane użytkowników social mediów i portali ogłoszeniowych, aby znaleźć naj … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOdra wraca do Polski. Potężny wzrost zachorowań
Następny artykułOpakowanie wysyłkowe z tektury – wygodne i ekologiczne