A A+ A++

Ponad 850 tysięcy turystów w Wielkiej Brytanii ma jeszcze vouchery otrzymane w zamian za wycieczki niezrealizowane z powodu koronawirusa. Wielu klientów skarży się, że w momencie odwołania podróży organizatorzy nie zaproponowali im zwrotu pieniędzy, choć mieli taki obowiązek prawny.

Z badania zleconego przez brytyjskiego agenta internetowego On the Beach wynika, że około 851 tysięcy klientów w dalszym ciągu posiada niewykorzystany voucher, który otrzymali w związku z anulacją wyjazdu z powodu koronawirusa. YouGov, który przygotował ten raport, twierdzi, że z powodu pandemii na zamówione wcześniej wycieczki zorganizowane nie pojechało 8,1 miliona osób – pisze portal branży turystycznej Travel Weekly.


Tylko połowa z nich otrzymała zwrot wpłaty, a prawie 11 procent przyjęło voucher zamiast gotówki. Jednocześnie 43 procent badanych skarży się, że ich usługodawca nie zaproponował im zwrotu pieniędzy, mimo że miał taki obowiązek prawny. Wśród posiadaczy bonów takich osób jest ponad milion, a 52 procent respondentów twierdzi, że w ogóle nie wiedziało, że może domagać się oddania wpłaconych kwot. W tym kontekście najbardziej dotkniętą grupą byli milenialsi.

Jak mówi prezes On the Beach Simon Cooper, od wybuchu pandemii minęło ponad 14 miesięcy, a nadal problem zwrotu pieniędzy odbija się negatywnie na wizerunku branży. – Nawet teraz zaledwie jedna trzecia osób rozważa wyjazd do kraju z grupy zielonej (chodzi o listę państw, do których można podróżować bez konieczności odbywania kwarantanny po powrocie – aut.), dlatego musimy coś zrobić, by odzyskać ich zaufanie. Bez niego branża w dalszym ciągu będzie miała problemy – dodaje.

Cooper podkreśla, że miliony osób mają vouchery od ponad roku, a możliwości ich wykorzystania są w dalszym ciągu niewielkie. Prezes tłumaczy, że firmy wykorzystały pieniądze dla zapewnienia sobie płynności finansowej. – Uważamy, że osoby posiadające vouchery z 2020 roku powinny natychmiast otrzymać pełen zwrot gotówki. Do władz apelujemy, żeby nakazały przedsiębiorcom turystycznym i liniom lotniczym wpłatę pieniędzy klientów na oddzielne rachunki powiernicze, gdzie powinny być zdeponowane do momentu realizacji wyjazdu – mówi prezes.

On the Beach przygotował pięć rekomendacji, które jego zdaniem mają pomóc w odbudowaniu zaufania do branży. Wśród nich znalazły:

  • Automatyczny zwrot pieniędzy klientom, którzy mają vouchery od roku;
  • Poinformowanie klientów, którzy otrzymali vouchery w 2020 roku, o możliwo … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZachowanie kierowców w oku kamery policyjnego drona (wideo)
Następny artykułKarny bat na dyrektorów szkół