A A+ A++

Jak wykorzystać zjawisko cringe’u w reklamie? Do kogo są skierowane kampanie oparte na cringe’u? Jak powstały reklamy z udziałem Krzysztofa Ibisza i Jacka Stachurskiego? O tym rozmawiamy z Agatą Patołą, engagement lead w Feeders Agency, a także Jackiem Stefanowiczem, dyrektorem kreatywnym w KERRIS.

Cringe na dobre rozgościł się w popkulturze – nie tylko widzimy go serialach i paradokumentach, ale także w reklamie. Jednak czy taki żenujący humor może być skuteczny w kontekście sprzedażowym? 

W naszym kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o zjawisku cringe’u, które coraz częściej jest wykorzystywane w kampaniach marketingowych. Przykładem cringe’owej realizacji, którą przytaczamy w naszej rozmowie, jest kampania reklamowa marki ONteledysk do utworu „Więcej warzyw” marki Łowicz. W podcaście rozmawiamy również m.in. o sweterkach ketchupu Włocławek.

– Cringe to jest coś, co jest niewygodne i coś, co jest żenujące. Jednak to, co żenuje, może żenować w też w pozytywny sposób, bo możemy mieć tzw. ciarki wstydu, ale jednocześnie być czymś poruszeni. Cringe krępuje, ale także wywołuje uśmiech – mówi Agata Patoła, engagement lead i specjalistka od komunikacji digitalowej w Feeders Agency.

Czy wszystkie pokolenia śmieją się z cringe’owych żartów? Czy cringe’owe reklamy na dobre zakorzenią się w polskiej reklamie? Jaka marka może sobie pozwolić na komunikację opartą na cringe’u? 

– Cringe jest obawą przed oceną. Jest takim lękiem, że za chwilę coś spieprzę – to dlatego wielu z nas ciągle żyje w takiej presji, że np. zaraz powiemy coś głupiego. Dlatego uważam, że jest coś w tym niesamowicie uwalniającego, kiedy cringe staje się dziś normą społeczną, a nawet czymś pożądanym jest zrobienie czegoś, za co można byłoby się wstydzić – mówi Jacek Stefanowicz, creative director w KERRIS Group.

Zapraszamy do wysłuchania nowego odcinka podcastu!

Nasi goście:

Agata Patoła – engagement lead i specjalistka od komunikacji digitalowej. Na co dzień układa strategie komunikacji i rozwija kompetencje digitalowe w agencji Feeders. Po godzinach wykładowca, uczy o mediach społecznościowych na Uniwersytecie Opolskim, WSAiB w Gdyni i w IMOK. Prowadzi szkolenia dedykowane dla firm oraz warsztaty i prelekcje na temat social mediów, digital marketingu, strategii i User Experience.

Mówczyni TEDx. Wyróżniona w konkursie Young Creatives w kategorii digital i zwyciężczyni Young Creatives Eurobest. Pracowała dla takich marek jak: Allegro, Alpro, Bosch, Captain Jack, Cinema City, Finlandia, Jack Daniel’s, Męskie Granie, Pizza Hut, Żywiec, vivo, Volkswagen.

Jacek Stefanowicz – creative director w KERRIS Group. Posiada 10 lat doświadczenia w reklamie. Zanim przeszedł do Kerris, jako Associate Creative Director w VMLY&R, obsługiwał blisko 20 marek (m.in. Lidl, Orange, Samsung, IKEA, T-Mobile) i wraz z Piotrem Szkałubą prowadził zespół blisko 40 kreatywnych. 

Jacek wspomina w naszej rozmowie o serialach Nathana Fieldera, który jego zdaniem jest „ojcem cringe’u”: „The Rehearsal” i „Nathan for You”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRadni KO i Nowej Lewicy nie chcą uchwały potępiającej dewastację pomnika św. Jana Pawła II
Następny artykułZgłosiła się do “Rolnika”. Już wylał się na nią hejt