#83 AF Corse nie tylko pokonało wszystkich rywali, ale przede wszystkim dysponowało lepszym tempem od fabrycznych załóg Ferrari. Dzięki odchudzonemu 499P, stajnia z Maranello wywalczyła w pierwszym treningu przed własną publicznością trzy pozycje w czołowej piątce. Najszybsze okrążenie należało do Yifei Ye.
Nowy Peugeot 9X8 zajął trzecią oraz trzynastą lokatę ze stratą 0,156 s. i 1,652 s. do AF Corse. Francuski zespół porzucił koncepcję hipersamochodu bez tylnego skrzydła, a poprawki sprawiają, że samochód jest niczym nowy prototyp. Sesja była dla ekipy bardzo ważna pod kątem zbierania danych oraz analizy zmian.
Czwarte miejsce zaskakująco zajęło Lamborghini Iron Lynx. Po nieudanej inauguracji sezonu, zakończonej na 13 miejscu, w zespole oraz strukturze pojawiły się duże zmiany. Ze stanowiska szefa sportów motorowych Lamborghini odszedł Giorgio Sanna, od początku związany z projektem LMDh.
Chociaż na zaktualizowanym na początku tygodnia balansie osiągów najwięcej zyskało Ferrari oraz Toyota, japoński konstruktor nie dysponował mocnym tempem w FP1. Obie załogi zamknęły pierwszą dziesiątkę. Między Toyotą, a Ferrari znalazły się trzy samochody Porsche, które straciło przewagę z pierwszej rundy w Katarze.
#51 Ferrari AF Corse Ferrari 499P: Alessandro Pier Guidi, James Calado, Antonio Giovinazzi
Autor zdjęcia: JEP / Motorsport Images
W klasie LMGT3 pierwsze dwa miejsca zajął TF Sport, a Corvetty Z06 otworzyły tabelę. Trzeci i piąty czas uzyskało Vista AF Corse. Ferrari wystawiające łącznie pięć samochodów w dwóch kategoriach nie uplasowało się w domowym treningu poniżej piątej lokaty. Czwarty i szósty był Team WRT. Manthey PureRxcing, zwycięzcy pierwszego wyścigu zajęli dopiero 13 miejsce.
Pełne wyniki dostępne są tutaj.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS