A A+ A++

Fenomenalny początek i kryzys. Historia Adriany Limy

Swój pierwszy kontrakt z Victoria’s Secret Adriana Lima podpisała w 1999 roku. Zaledwie rok później brazylijska piękność awansowała na “aniołka” – jedną z modelek będących twarzami marki, które na pokazach noszą ikoniczne anielskie skrzydła. Trwającą niespełna dwie dekady współpracę z bieliźnianym gigantem słynna modelka zakończyła w 2018 roku.

Zobacz również:

“Dziękuję za pokazanie mi świata, podzielenie się swoimi sekretami i, co najważniejsze, nie tylko za podarowanie mi skrzydeł, ale także nauczenie mnie latania” – napisała wówczas w mediach społecznościowych Lima.

Marka od dłuższego już czasu była krytykowana za kreowanie nierealistycznych wzorców kobiecego piękna oraz uprzedmiotawiający wizerunek Aniołków. Przełomowy moment nastąpił rok po odejściu Limy, gdy ówczesny szef marketingu i wieloletni organizator kultowych pokazów Ed Rezek został zmuszony podać się do dymisji.

Powodem była medialna burza, jaką wywołały jego kontrowersyjne komentarze na temat zatrudnienia modelek transpłciowych oraz plus size. W jednym z wywiadów Razek bez ogródek stwierdził, że pokazy Victoria’s Secret to “fantazja”, a modelki, które swoim wyglądem nie wpisują się w obowiązujące kanony, nie są obiektem niczyich fantazji.

Po ustąpieniu Razeka ze stanowiska po raz pierwszy od niemal 20 lat odwołano kultowe modowe show. Apogeum złej passy Victoria’s Secret były opublikowane później na łamach “The New York Timesa” wyniki redakcyjnego śledztwa w sprawie licznych nadużyć względem zatrudnionych przez firmę modelek. Miały być one molestowane seksualnie, zastraszane i zmuszane do rozbieranych sesji, których nie miały w kontrakcie.

Powrót po latach, którego trudno nie zauważyć

Adriana Lima po 6 latach przerwy pojawiła się na wybiegu znanej marki TheStewartofNY / ContributorGetty Images

W 2022 roku na szklanym ekranie zadebiutował miniserial dokumentalny “Victoria’s Secret: Angels and Demons”, który opowiada o historii marki, jej drodze na szczyt i bolesnym upadku.

W wyniku skandalu marka przeszła metamorfozę. W ramach dokonanego w 2021 roku rebrandingu powołano do życia dwie inicjatywy: The VS Collective i Victoria’s Secret Global Fund for Women’s Cancers. Do pomocy we wdrażaniu niezbędnych zmian w strategii firmy, w charakterze rzeczniczek zatrudniono aktorkę Priyankę Choprę i reprezentantkę Stanów Zjednoczonych w piłce nożnej, Megan Rapinoe.

Swoistym przypieczętowaniem odrodzenia marki jest powrót Adriany Limy. Brazylijska supermodelka po 6 latach przerwy znów wystąpiła w pokazie Victoria’s Secret i skupiła na sobie spojrzenia wszystkich.

Zdecydowanie zarówno marka, jak i sama modelka, mogą być zadowoleni z takiej decyzji.

Słodki pokaz w Paryżu. Modelki w… czekoladowych sukniach© 2021 Associated Press

Styl.pl/PAP

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?

Dołącz do nas
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRadość wypisana kwiatami – florystyczna pasja Małgorzaty Znój
Następny artykuł„Be Hippie” o ruchu hippisowskim. Film w listopadzie obejrzycie w Częstochowie