A A+ A++

Załoga Audi S3 odebrała także Statuetkę Żubra, do ich rąk trafiły także: Puchar im. Janusza Kuliga za najlepszy czas bezwzględny, Puchar im. Tomasza Szczepockiego za najlepszy bezwzględny sumaryczny wynik uzyskany na PS Pitoniówka, zaś Kasia Adamus wróciła do domy z nagrodą im. Ewy Zasady dla pilotki załogi, która uzyskała najlepszy czas bezwzględny w rajdzie.

Na drugim miejscu sklasyfikowano załogę Jerzy Baran/Maciej Kordeusz ( Audi S3), statuetki za trzecie miejsce odebrali Paweł Mildner z Pawłem Konikiem

Rajdy Żubrów zainicjował Sobiesław Zasada po zdobyciu kolejnego rajdowego Mistrzostwa Europy; miały być swoistą sportową formą podziękowania zawodników dla działaczy, sędziów czy dziennikarzy zaangażowanych w sporty motorowe.

Tegoroczna edycja rajdu liczyła 162,57 kilometra, w tym 19,64 km Prób Sportowych; na starcie przy zakopiańskim Hotelu Bachleda Kasprowy stanęły 92 załogi z Polski i Włoch; tradycyjnie w zawodach uczestniczyła liczna grupa zawodników z Automobile Clubu Brescia.

Wyjątkowo ciekawie przebiegała rywalizacja w Grupie Open, w której klasyfikowani byli zawodnicy posiadający aktualne licencje rajdowe i wyścigowe i załogi jadące autami ze sportowymi modyfikacjami. Prowadząca przez większość rajdu załoga rajdowych weteranów z licznymi tytułami rajdowych Mistrzów Polski na koncie, Paweł Petrys/Artur Skorupa ( Subaru Impreza), zdecydowanie wygrywająca Próby Sportowe na jednej z nich opuściła trasę na ponad 6 minut niwecząc szanse na sukces. W tej sytuacji walkę o wygraną stoczyły dwie załogi: Artur Chwist z pilotką Ewą Chwist ( Mercedes Benz 45 AMG) i jadący znacznie słabszą, rajdową wersją Peugeota 208 R4 ekipą Piotr Ilnicki/ Paweł Kaim. W trzeciej pętli rajdu Chwistowie zaczęli przyspieszał i ostatecznie wygrali z rywalami o 4,3 sekundy.

57. Rajd Żubrów

Autor zdjęcia: Mariusz Suss

W Grupie Open Weteran, w której załogi startują w historycznych autach sportowych, najszybciej pojechali Grzegorz Olchawski z Przemkiem Boskiem ( Audi Quattro S1), wyprzedzając konkurentów, z którymi ścigają się w Millers Oils Historycznych Samochodowych Mistrzostwach Polski: Wojciechem Goździewiczem ( pilot: Bartosz Męka, BMW 318 is) i trzecimi na mecie Mariuszem Polskiem i Przemysławem Baryłą ( Audi B2 Quattro Coupe).

Najszybszymi dziennikarzami po raz kolejny okazali się red. Tomasz Szmandra pilotowany przez Arka Sałacińskiego, zaś Puchar Pań trafił w ręce zawodniczek znanych z Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, Natalii Kluzy i Martyny Księżyk.

informacja prasowa

57. Rajd Żubrów

57. Rajd Żubrów

Autor zdjęcia: Mariusz Suss

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBrowarna w Ciechomicach nie będzie już drogą gruntową. Zaczęła się wyczekiwana przebudowa
Następny artykułWysoki i bardzo wąski. Dubaj znów zaskoczy niezwykłym wieżowcem