A A+ A++

Jari Huttunen i Mikko Lukka w Hyundaiu i20 R5, obsługiwanym przez polski zespół 2Brally, po zaciętej walce z Emilem Lindholmem i Mikaelem Korhonenem wygrali w Szwecji klasyfikację WRC 3. Podczas porajdowego badania kontrolnego okazało się, że półosie zamontowane po lewej stronie samochodu nie były zgodne z wymiarami (wraz z tolerancją) zawartymi w dokumencie homologacyjnym. Średnica była za duża o 0,1 mm. Kliencki oddział Hyundaia został ukarany 10 tysiącami euro, z czego 5 tysięcy pozostaje w zawieszeniu.

– To bzdury – powiedział w swoim stylu Adamo podczas rozmowy z serwisem DirtFish. – Cieszę się jednak, że ludzie mają [teraz] czas usiąść i pomyśleć o tych rzeczach. Powiem w ten sposób: jeśli coś jest większe, to zwykle jest również cięższe.

– Ludzie bywają szaleni. Sytuacja jest bardzo prosta. Nasz dostawca popełnił błąd, zmieniając plan produkcyjny i nie wziął pod uwagę wymiarów na naszych rysunkach. Szczerze mówiąc, powinniśmy to sprawdzić podczas wewnętrznej kontroli, ale to renomowany dostawca. Zaufaliśmy ich certyfikatowi jakości, choć nie powinniśmy tego robić.

– W rzeczywistości była partia 20 półosi, które są nieco grubsze. Średnica za duża o 0,1 mm w odniesieniu do wymiarów z homologacji wraz z tolerancją. Sędziowie słusznie nas ukarali, ponieważ popełniliśmy błąd. Jednak nie wpłynęło to pozytywnie na osiągi samochodu. Tak jak mówiłem wcześniej: to bzdury. Zaskakujące, że ludzie coraz częściej przyglądają się temu co robi Hyundai. Pokazuje to, że staliśmy się groźni – podsumował Andrea Adamo.

Półosie to nie jedyne odstępstwo wykryte w aucie Huttunena podczas tegorocznej rywalizacji w Skandynawii. Delegaci techniczni zgłosili również niezgodności związane z tylnym skrzydłem. Huttunenowi oficjalnie przyznano karę w wysokości 1000 euro.

W 2003 roku w klasyfikacji PWRC [samochody produkcyjne] podczas szwedzkiej rundy mistrzostw świata najlepsi okazali się Janusz Kulig i Jarosław Baran. Jednak koło zamachowe w ich Mitsubishi Lancer Evo VI nie spełniało wymogów homologacji i polską załogę wykluczono z oficjalnych wyników.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHonda HR-V 1.5 i-VTEC 130 KM, 2015 – test AutoCentrum.pl #232
Następny artykułCCK Chorzów: Scena pod Schodami – koncert Aldarona i Jareckiego koncert odwołany