Acura wystawia obecnie dwa zespoły fabryczne w IMSA SportsCar Championship – Wayne Taylor Racing z Andretti Autosport i Meyer Shank Racing. Czerpią one korzyści z posiadania fabrycznych inżynierów Honda Performance Development.
Samochody klasy GTP są wyposażone w układ hybrydowy, którego wdrożenie okazało się problematyczne ze względu na zasady otwartego oprogramowania, co doprowadziło do wielu usterek i awarii systemu, wymagających resetowania.
Chociaż David Salters nie wykluczył, że samochód LMDh będzie sprzedawany klientom w dłuższej perspektywie, to w najbliższym czasie żadna z tych maszyn nie trafi w prywatne ręce – w przeciwieństwie do Porsche, które rozpoczęło swoją współpracę z JDC-Miller Motorsports w miniony weekend.
– W przyszłości możemy oferować samochody dla klientów, ale osobiście uważam, że to kwestia kilku lat. Nawet my mieliśmy trudności z przygotowaniem tego samochodu! Tak więc przekazanie go klientowi byłoby trudne. W przyszłości może się to zmienić, ale teraz musimy upewnić się, że wykonujemy dobrą robotę dla Acury – powiedział Salters.
Oznacza to, że jest coraz mniejsza szansa na zobaczenie Acury w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, w tym podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Zadania Acury w Hondzie są skupione całkowicie na amerykańskim rynku – chociaż Salters powiedział wcześniej, że samochód jest gotowy do walki na Circuit de la Sarthe.
– W pewnym momencie może istnieć uzasadnienie biznesowe dla programu klientów, ale moim skromnym zdaniem jest to w tej chwili zbyt skomplikowane. Cieszymy się z pracy z naszymi [obecnymi] zespołami – stwierdził Salters.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS