A A+ A++

Activision zastosowało szereg taktyk w walce z oszustami w Call of Duty, od uniemożliwienia im zobaczenia celów po proste zabranie im broni. Najnowszy środek jest jednym z pierwszych kroków, które twórcy podejmują w walce z hakerami Modern Warfare II i Warzone 2.0, którzy wykorzystują zakazane narzędzia (np. wallhacki) w celu zdobycia dodatkowych informacji i tym samym nieuczciwej przewagi nad innymi.

Klony w walce z oszustami

Kiedy nowe systemy Activision wykryją lub podejrzewają oszustwo, mogą zastosować „halucynacje”. Nie wpłyną one w ogóle na legalnych graczy i mają na celu dezorientację oszustów. Jak tłumaczy Ricochet, zajmujące się przeciwdziałaniem oszustwom w grze, każda halucynacja jest klonem prawdziwego gracza w meczu. Halucynacje te poruszają się, patrzą i wchodzą w interakcję ze światem tak, jak gracz będący człowiekiem, więc trudno będzie nieuczciwym graczom domyślić się, z czym mają do czynienia. 

Kiedy nowe systemy Activision wykryją lub podejrzewają oszustwo, mogą zastosować „halucynacje”.

Ricochet mówi, że oszuści na pierwszy rzut oka nie będą w stanie odróżnić halucynacji od prawdziwego gracza (na powyższym obrazku jest jedna halucynacja i jeden prawdziwy gracz). Halucynacje emitują te same rodzaje ukrytych informacji, które oszuści otrzymują od legalnych graczy za pośrednictwem swoich nielegalnych narzędzi. Poza tym zostaną rozmieszczone w pobliżu podejrzanych o oszustwa. Jeśli podejrzany gracz w ogóle wejdzie w interakcję z halucynacją, to ujawni się jako oszust.

Quicksand jednak nie spowolni oszustów

Z drugiej strony Ricochet zrezygnowało z jednego ze swoich zabezpieczeń hakerskich. To nazywało się Quicksand i spowalniało oszustów Call of Duty lub zamrażało ich w miejscu. Mogłoby to również namieszać w ich schemacie kontroli. Zaktualizowana wersja Quicksand może zostać dodana w przyszłości, ale na razie nie będzie implementowana.

„Chociaż Quicksand był zabawnym środkiem do zastosowania przeciwko nieuczciwym graczom, może być również bardzo wizualnie drażniący dla każdego w lobby” – czytamy we wpisie na blogu Call of Duty. „Wyobraź sobie, że napotykasz wroga poruszającego się w ślimaczym tempie w środku twojej rotacji z gorącej strefy. Mogłoby cię to zirytować”.

W międzyczasie Ricochet przedstawiło aktualne informacje na temat swoich wysiłków zmierzających do ograniczenia korzystania z urządzeń do kontrolerów w stylu XIM, z których korzystają oszuści. „W ciągu pierwszych dwóch tygodni od uruchomienia tego narzędzia do wykrywania zauważyliśmy 59-procentowy spadek użycia tych urządzeń w Modern Warfare II i Warzone” – napisał zespół Ricochet. „Spośród tych użytkowników 57 procent z nich nie użyło ponownie urządzenia”. Trwali użytkownicy takich urządzeń są karani, podkreśla zespół ds. przeciwdziałania oszustwom.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułБіля Хортиці у Дніпрі виявили рештки давньоруського човна
Następny artykułCień korupcji nad Bidenem