Cyril Abiteboul mówi, że jego kierowcy wiedzą, co muszą zrobić, aby zespół był zadowolony z osiągnięć po zamykającym sezon WRC 2024 Rajdzie Japonii.
Na tytuł wśród kierowców szanse mają tylko kierowcy i20 N Rally1 Hybrid, czyli Thierry Neuville i Ott Tanak. Na asfaltowych odcinkach ostatniej tegorocznej rundy w Japonii rozstrzygnie się też walka o mistrzostwo świata producentów z Toyotą.
Zapytany, czy wdroży polecenia zespołowe, Abiteboul powiedział – Tak naprawdę, to zależy od samych kierowców.
Lider klasyfikacji kierowców, Neuville, przybędzie do Japonii z 25-punktową przewagą nad swoim estońskim kolegą z zespołu. Ta różnica, według Abiteboula, wpłynie przede wszystkim na jazdę Neuville’a.
– Myślę, że nie będzie chciał ryzykować – dodał Francuz. – Nasza taktyka na ten rajd będzie uzależniona właśnie od tego.
– Tytuł kierowców był naszym głównym celem od początku sezonu, więc naturalnie jesteśmy zachwyceni, że będziemy świętować to w Japonii. Będziemy wspierać zarówno Thierry’ego, jak i Otta, ale chcemy się upewnić, że zakończymy sezon jako najlepszy zespół. Walka o tytuł producentów jest wciąż zacięta, więc musimy być w Japonii w jak najlepszej formie i nie zamierzamy ułatwiać zadania Toyocie.
W Japonii Hyundai może zdobyć swój trzeci tytuł mistrza świata producentów. Najlepszym zespołem zostawał już w 2019 i 2020 roku, czyli jeszcze przed erą hybrydową. Przed ostatnim rajdem w tym roku ekipa z Alzenau ma 15 punktów przewagi nad Toyotą.
Choć rozstrzygnięcia tegorocznego sezonu są wciąż przed nami, Hyundai nie próżnuje i przygotowuje się już do kolejnej kampanii.
Zespół wykorzystał okazję i ostatnio wystawił dwa samochody w hiszpańskim Rally La Nucia – Mediterraneo. Neuville wystartował i20 N Rally1 pozbawionym zestawu hybrydowego. Drugim samochodem, wyposażonym w komponent elektryczny, pojechał Andreas Mikkelsen, który odbył testy przed Rajdem Japonii.
Christian Loriaux, menedżer programu Hyundaia w WRC, nie chciał zdradzić zbyt wielu szczegółów dotyczących poprawek i aktualizacji. Zasugerował jednak kilka istotnych modyfikacji obecnego i20 N Rally1.
– Nie chcemy na razie mówić zbyt wiele o tym, co będziemy robić w przyszłym roku – stwierdził Loriaulx w rozmowie z Motorsport.com. – Mikkelsen przygotowywał się do Japonii, a w przypadku Thierry’ego sprawdzaliśmy kilka rzeczy na przyszły rok.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS