Punkt Obsługi Klienta Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie, który w połowie września otwarto w Świdniku, czeka poważny remont. Izba Administracji Skarbowej w Lublinie otrzymała z budżetu państwa blisko 8,2 mln zł na wykonanie prac oraz zakup budynku. W ubiegłym tygodniu, w lubelskiej siedzibie IAS podpisano akt notarialny.
Punkt obsługuje świdniczan oraz mieszkańców całego powiatu świdnickiego. Można w nim załatwić sprawy związane z administracją skarbową, zarówno firmowe, jak i osób nieprowadzących działalności gospodarczej.
Planowana modernizacja oraz przebudowa budynku kupionego przez Izbę Administracji Skarbowej w Lublinie ma na celu poprawę jakości obsługi interesantów i warunków pracy urzędników. W nieruchomości przy ul. Konopnickiej 3 powstanie w pełni funkcjonalna sala obsługi podatnika, pomieszczenia biurowe i pomocnicze, takie, jak: archiwum. Przebudowane zostaną m. in. sieć teledacyjna, sieć instalacji elektrycznych, instalacja wodno-kanalizacyjna i CO. Ponadto, wymieniona zostanie stolarka drzwiowa, a toalety zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. budynek będzie też dostosowany do aktualnych przepisów bezpieczeństwa pożarowego.
– Realizowana inwestycja zasadniczo wpłynie na poprawę warunków obsługi podatników, jak też na poprawę warunków pracy naszych pracowników. Ani powierzchnia, ani infrastruktura obecnie użytkowanego obiektu, nie zabezpieczają potrzeb funkcjonalno-użytkowych Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie. Pamiętajmy, że budynek ten powstał jeszcze w latach 50. ubiegłego wieku. Z oczywistych względów gruntownej przebudowy wymaga zatem instalacja elektryczna, wodno-kanalizacyjna czy też instalacja centralnego ogrzewania.Ale to także potrzeba odpowiednich pomieszczeń biurowych czy technicznych, w tym do składowania dokumentów. I właśnie m.in. w tym kierunku pójdą prace modernizacyjno-budowlane – mówi Artur Krukowski, dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.
Prace powinny się zakończyć w trzecim kwartale 2025 roku, natomiast wyposażenie i uruchomienie obiektu planowane jest na czwarty kwartał 2025 roku. Łączna powierzchnia budynku to 1000 mkw.
– Modernizacja obiektu pozwoli też na to, by obsługa podatkowa mieszkańców powiatu świdnickiego prowadzona była w jednym miejscu. To niewątpliwie duże ułatwienie dla podatników w kontakcie z urzędem. Przełoży się to również na poprawę terminowości załatwiania spraw – wyjaśnia A. Krukowski. Dodaje: – Dla naszej izby ta inwestycja pozwoli „zejść” z kosztów wynajmu pomieszczeń biurowych w różnych lokalizacjach, a przez to racjonalnie gospodarować środkami publicznymi.
oprac. af
Last modified: 12 grudnia, 2022
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS