Solberg po dwóch latach rozstał się z Hyundaiem. Szczególnie rozczarowujący był zakończony niedawno sezon, podczas którego 21-latek pełnił rolę kierowcy fabrycznego i otrzymał hybrydowego i20 N Rally1. Liczba błędów – w tym tych skutkujących wypadkami – okazała się jednak zbyt duża i koreańska marka zrezygnowała z usług syna Pettera – mistrza świata z 2003 roku.
Program na kolejny sezon nie jest jeszcze zatwierdzony. Celem numer jeden pozostaje jazda autem królewskiej klasy. Jego realizacja nie jest jednak łatwa. Miejsc w ekipach fabrycznych już nie ma. Jedyną możliwością jest stworzenie pół-prywatnego zespołu. Solberg czyni starania, by przy wsparciu swojego największego sponsora – Monster Energy wystawić Forda Pumę Rally1, którą obsługiwać miałby M-Sport. Na przeszkodzie stanąć może „kolizja” producentów napojów energetycznych – brytyjska stajnia jest bowiem w ostatnich latach pośrednio związana z Red Bullem.
Solberg w niedawnej rozmowie z Motorsport.com nie ukrywał, że możliwe jest zrobienie kroku w tył i rywalizacja samochodem Rally2 w WRC 2.
W poniedziałek Szwed wraz ze stajnią Toksport – odpowiadającą częściowo za rozwój czeskiej rajdówki – sprawdzał możliwości Fabii RS Rally2. Zajęcia odbyły się w departamencie Alpy Wysokie, gdzie Skoda i Toksport są ostatnio częstymi gośćmi. Najpierw prace rozwojowe przeprowadzali Kris Meeke, Emil Lindholm i Marco Bulacia, a później Nikołaj Griazin i Konstantin Aleksandrow wystąpili – i wygrali – w Devoluy Rallye Hivernal, będącym przygotowaniem do Rajdu Monte Carlo.
Polecane video:
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS