A A+ A++

Obecnie drogą elektroniczną możemy załatwić bardzo wiele spraw i skorzystać z usług, jakie oferuje administracja, biznes i bankowość. Mimo to wielu Polaków wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy i niepotrzebnie traci czas w kolejkach.

Ministerstwo Cyfryzacji ruszyło z kamanią “e-Polak potrafi!”. – Chcemy m.in. przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Przekonujemy nie tylko do tego, że korzystanie z Internetu ma wiele zalet – ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym, ale i udowadniamy, że to nie takie trudne jak mogłoby się wydawać – dodaje.

– Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet to bardzo duże ułatwienie. To komfort nie do przecenienia. W stosunku do tego, co było, to rewolucja – mówi Michał Czerniecki, aktor, ambasador kampanii promującej e-usługi. 

Co można załatwić przez internet? Niemal wszystko. Od zapisania się do spisu wyborców, po złożenie wniosku o 500+. W ramach e-usług obywatele mogą korzystać m.in. z aplikacji mObywatel, która w dużym stopniu zastępuje dowód osobisty, jak również np. korzystać z dedykowanego portalu dla pacjentów, w tym e-recept. Wszystko to dzieje się w serwisie GOV.PL.

By jednak możliwe było skorzystanie z e-usług, konieczne jest założenie i potwierdzenie Profilu Zaufanego. Obecnie jest to możliwe np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Z Profilu Zaufanego korzysta już ponad 4 mln Polaków.

Obecnie w ramach portalu GOV.PL działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów – w tym czterech urzędów wojewódzkich. Na GOV.PL użytkownicy znajdą także ok. 200 kart usług i serwisy tematyczne, których ma z każdym miesiącem przybywać.

Każdego dnia portal GOV.PL odwiedza  średnio 250 tysięcy osób. Rekordowym dniem był 1 lipca 2019 r. (start składania wniosków o 500+ na pierwsze dziecko). Wtedy na portalu pojawiło się pół miliona osób. – Stale pracujemy nad tym, aby GOV.PL był jeszcze lepszy, jeszcze bardziej użyteczny i jeszcze bardziej intuicyjny – mówi minister Marek Zagórski. – Naszym priorytetem jest obecnie rozwijanie panelu użytkownika – Mój GOV – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Kolejny obszar kampanii MC i NASK to bezpieczeństwo w sieci i programowanie. – Chcemy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nimi radzić. Przede wszystkim skupiamy się na bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników sieci – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. W kampanię włączył się znany dziennikarz Tomasz Rożek.

Zobacz też: Szlaban na patostreamy. Będziemy chronić dzieci przed cyberprzemocą

Kampania „e-Polak potrafi!” jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”, który Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) realizują od 2017 r. Realizowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne” działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania „e-Polak potrafi!” to ich kolejna odsłona. Kierowana jest zwłaszcza do osób w średnim wieku i starszych, mieszkających w mniejszych miejscowościach, dla których wyprawa do urzędu może być problemem. Działania w ramach kampanii „e-Polak potrafi!” są uzupełnieniem prowadzonej od sierpnia przez Ministerstwo Cyfryzacji i NASK kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.

ja

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInformacja o dodatkowym polowaniu zbiorowym
Następny artykułZasilili szeregi pabianickiej policji