Wymuszany zaostrzanymi normami emisji spalin rozwój samochodów elektrycznych i hybrydowych sprawił, że konieczne stało się uregulowanie zasad produkcji oraz recyklingu akumulatorów.
Już wkrótce producenci akumulatorów, którzy będą chcieli sprzedawać je w Europie, będą musieli spełnić szereg nowych wymogów określonych przepisami. Parlament Europejski i państwa członkowskie osiągnęły właśnie wstępne porozumienie w tej sprawie.
W przyszłości produkcja i utylizacja baterii będzie m.in. objęta limitami emisji CO2. Do lipca 2024 roku mają zostać zebrane dane o rzeczywistej emisji CO2 podczas procesów produkcji i recyklingu akumulatorów i na tej podstawie zostaną opracowane limity, które wejdą w życie lipcu 2027 roku.
Ale to nie wszystko. Określony zostanie również wymagany poziom recyklingu pierwiastków z akumulatorów. Początkowo będzie to 16 proc. dla kobaltu, 85 proc. dla ołowiu i 6 proc. dla litu i niklu. Stopniowo te limity będą zacieśniane, w 2027 roku konieczne będzie odzyskiwania 90 proc. niklu i kobaltu, a 2031 roku – 95 proc. Z kolei dla litu będzie to 50 proc. w 2027 i 80 proc. w 2031 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS