Większość dotychczasowych dróg wojewódzkich w Ostrowie Wielkopolskim zmieniła rangę. Mowa głównie o byłej krajówce, przebiegającej przez miasto. Teraz drogi te podlegają pod samorząd powiatowy, dla którego więcej dróg oznacza wyższe koszty ich utrzymania.
Mowa o ulicach: Kaliskiej, alei Słowackiego, Dworcowej, Towarowej, Głogowskiej, Wrocławskiej, Sienkiewicza, Wojska Polskiego i Raszkowskiej w Ostrowie Wielkopolskim. Wcześniej drogi te miały status krajowy, potem wojewódzki, a teraz powiatowy. – Dotychczasowe drogi wojewódzkie, które wcześniej były drogami krajowymi, stają się drogami powiatowymi. Jest to efekt wybudowania obwodnicy Ostrowa. Uchwałę dotyczącą zmiany rangi tych dróg podjął sejmik województwa wielkopolskiego – mówi dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim Piotr Śniegowski.
Dotychczas, przed zmianami, siatka dróg powiatu ostrowskiego liczyła 506 kilometrów. Teraz powiększyła się o kolejnych 10. Dla samorządu powiatowego oznacza to między innymi większe wydatki na utrzymanie tych dróg związane choćby z wyższym standardem odśnieżania. Czy więc powiatowemu samorządowi w smak jest ten drogowy prezent? – Będziemy próbowali przekazać go dalej – gminie miasto Ostrów Wielkopolski – mówi wicestarosta powiatu ostrowskiego Roman Pacholczyk.
W mieście Ostrów Wielkopolski jest obecnie ok. 240 kilometrów dróg gminnych. 10 nowych kilometrów – byłych krajowych – oznaczałoby nowe remonty. – Problemy, które nas czekają do rozwiązania, to między innymi wiadukt na Wrocławskiej czy wyboje na alei Słowackiego – mówi dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim Marcin Wieruchowski.
Warto dodać, że po zmianach statusu dróg ulica Odolanowska w Ostrowie Wielkopolskim nadal pozostaje wojewódzka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS