Przed północą transport elementów ogromnej tarczy TBM wyruszy z węzła Lubelska drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina. Około godziny 5 konwój z 500-tonowym ładunkiem powinien dotrzeć do Woli Koryckiej.
W nocy z soboty na niedzielę konwój maszyny TBM, która ma wydrążyć tunel na odcinku S19 Rzeszów – Babica (Podkarpackie) przejechał odcinek od węzła Janki do węzła Lubelska. Stąd w niedzielę o godzinie 23 wyruszy drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina. – W czasie przejazdu konwoju drogą ekspresową S17 pomiędzy węzłem Lubelska i węzłem Gończyce, może tworzyć się zator na jezdni w kierunku Lublina – poinformowała PAP rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Przewidziano postoje, będą rozładowywać zatory
– W miarę możliwości prosimy kierowców o korzystanie z tras alternatywnych. Na węźle Otwock około północy korki utworzone za kolumną będą rozładowywane z wykorzystaniem ronda węzłowego (pod S17). Około godziny 1 w nocy zator drogowy utworzony za kolumną będzie rozładowany z wykorzystaniem jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na węźle Kołbiel – tłumaczyła.
Podkreśliła, że podczas konwoju zaplanowano 45-minutową przerwę na węźle Lipówki, która potrwa od godz. 2.15 do godz. 3. W tym czasie ruch zostanie poprowadzony po jezdni zbiorczo-rozprowadzającej obsługującej również MOP Pilawa.
– Na obwodnicy Garwolina około godziny 4 możliwy będzie postój kolumny TBM, umożliwiający rozładowanie zatoru w rejonie węzła Garwolin Zachód (dla pojazdów o masie całkowitej do 10 ton jadących w kierunku Lublina zalecany objazd przez Garwolin). Około godziny 4.30 kolumna TBM umożliwi rozładowanie zatoru drogowego w rejonie węzła Górzno – wyjaśniła.
Na granicę województw dotrze nad ranem
W poniedziałek około godziny 5.30 transport maszyny TBM powinien dotrzeć do MOP Wola Korycka, gdzie postój konwoju zaplanowany jest do godziny 22.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA zauważyła, że tak dużych elementów jeszcze po polskich drogach nie przewożono. Łączna waga przewożonego ładunku wynosi prawie 500 ton. – Apelujemy do wszystkich kierowców o ostrożność i stosowanie się do znaków oraz wprowadzanej na czas przejazdu zmienionej organizacji ruchu – zaapelowała.
– Konwoje będą posiadać specjalistyczne zabezpieczenie. Będą to między innymi tablice VMS (znaki zmiennej treści), mobilne poduszki zderzeniowe za kolumną, piloci kierujący ruchem oraz lokalne wsparcie policji – podała Małgorzata Tarnowska.
Źródło zdjęcia głównego: PAP/Kalbar
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS