A A+ A++
Nie słabną kontrowersje wokół obowiązku pobierania biletów parkingowych przy markecie sieci Leclerc w Przemyślu. Niedawno posypały się mandaty wobec osób mających niebieską kartę osoby niepełnosprawnej. O jednoznaczne stanowisko w tej sprawie ponownie zwróciliśmy się do firmy APCOA Parking Polska, zarządzającej siecią parkomatów Apcoa.

23 listopada mandat za wycieraczką zastał też Zbigniew Witczak. On również był klientem sklepu Leclerc i umieścił za szybą pojazdy tzw. niebieską kartę osoby niepełnosprawnej.

fot. Urszula Gielo
23 listopada mandat za wycieraczką zastał też Zbigniew Witczak. On również był klientem sklepu Leclerc i umieścił za szybą pojazdy tzw. niebieską kartę osoby niepełnosprawnej.


Po raz pierwszy problemy związane z regulaminem obowiązującym na przysklepowych parkingach, na których funkcjonują parkometry firmy APCOA Parking Polska, opisywaliśmy na łamach ŻP na początku września.

Płatny system parkowania obliguje kierowców zostawiających na nich swoje auta do pobrania biletu parkingowego z automatu i umieszczenia go za szybą pojazdu. W przypadku jego braku trzeba się liczyć mandatem wystawionym przez kontrolera, wynoszącym przeszło 90 zł. To niemała kwota.

Na początku września br. jeden z mieszkańców Przemyśla, który blankietu z parkomatu nie pobrał z dwóch powodów, zwrócił się do nas z prośbą o interwencję.

– Jestem osobą niepełnosprawną. Mam kłopoty z poruszaniem się i pokonanie przy każdych zakupach odcinka z samochodu do parkomatu i z powrotem jest dla mnie problematyczne. Uznałem, że skoro zaparkowałem na niebieskiej kopercie i posiadam uprawnienia do parkowania na niej, a tym samym jestem zwolniony z opłaty za parkowanie, nie muszę tego robić. Tym bardziej, że za szybą umieściłem kartę parkingową dla osób niepełnosprawnych, uprawniającą do bezpłatnego parkowania – relacjonował po tym, jak za wycieraczką znalazł wezwanie do zapłaty kary.

Wówczas zapytaliśmy zarządcę parkingu, a więc centralę firmy APCOA Parking Polska z siedzibą w Warszawie, czy mandat był uzasadniony. Od specjalisty ds. jakości Anny Świder otrzymaliśmy odpowiedź o następującej treści:

„Osoby niepełnosprawne, parkujące na parkingach zarządzanych przez naszą firmę, zostawiając samochód w miejscu (…)

fot. Urszula Gielo
Jeden z naszych czytelników 17. 11 br. zaparkował na parkingu przy markecie Leclerc w Przemyślu (u. Sportowa), chcąc zrobić zakupy. Nie pobrał biletu parkingowego z parkomatu, ale za szybą samochodu umieścił kartę osoby niepełnosprawnej. W efekcie za wycieraczką znalazł wezwanie do zapłaty kary. Identyczny problem miał 20 maja br., ale po interwencji u osoby, która wystawiła wezwanie i powołaniu się na wcześniejsze tłumaczenia firmy zarządzającej siecią parkomatów, zostało ono anulowane.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPele pogratulował Neymarowi wyrównania rekordu
Następny artykułLegia Warszawa wygrała w sparingu z Motorem Lublin (WIDEO)