Dodano: 10 grudnia 2022 11:20
Tematy: szkoła wałbrzych wojciech murdzek
Uczniowie wałbrzyskiego zespołu szkół nr 7 mogli, za pomocą wirtualnej rzeczywistości, doświadczyć uczestnictwa w powstaniu warszawskim. To część dużego ministerialnego projektu, w którym testuje się wykorzystanie nowoczesnych mediów w nauce. Wrażenie uczestnictwa bezpośrednio w tak dramatycznych wydarzeniach, jak wspomniane powstanie warszawskie zrobiło nawet na najmłodszych uczniach, przyzwyczajonych przecież do nowinek technologicznych, ogromne wrażenie. Zapytani przez naszą reporterkę o emocjach odpowiadali z wypiekami na twarzy.
– Fajne uczucie jakby się tam naprawdę było. Jeszcze jak to nagrywali, tak dobrze to zrobili. Że niby my tam jesteśmy, że bierzemy w tym udział. / Wszystko było fajnie dobrze odwzorowane. Bardzo dokładnie można było zobaczyć, że ma się coś w ręce. Można było strzelać, można wszystko zobaczyć. Bardzo fajnie było. / Czuję, ze to, co teraz oglądałam, dało mi więcej niż lekcja historii. Takie przekazywanie wiedzy jest o wiele lepsze. – mówią uczniowie.
Wałbrzyska szkoła to jedyna w mieście, ale jedna z 300 placówek na terenie całego kraju, jaka wzięła udział w projekcie.
– Uczniowie odbierają te filmy za pomocą gogli, czyli znajdują się w wirtualnej rzeczywistości. Mogą przenieść się w czasie do roku 1944. Uczniowie chodzą po ulicach Warszawy i stają się jednym z uczestników powstania warszawskiego – wyjaśnia Ewa Gratzke, dyrektor Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 7 w Wałbrzychu.
Dzieci, z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości obejrzały dwa filmy: Karta z kalendarza – opowiadający o Powstaniu warszawskim oraz 1920 – film o wojnie polsko-bolszewickiej. Łącznie w projekcie wzięło udział 20 tysięcy dzieci.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS