15 grudnia 2022 r. mija termin na składanie wniosków o zwolnienie od podatku od nieruchomości na 2023 rok budynków, w których utrzymywany jest zielony dach, ogród wertykalny lub zielona fasada – przypomina Wydział Podatków i Windykacji.
Warunki ww. zwolnienia zostały określone w uchwale Nr 760/21 Rady Miasta Torunia z dnia 16 grudnia 2021r., której pełną treść mogą Państwo znaleźć w zakładce „Rada Miasta – uchwały – uchwała Nr 760/2021”.
Mieszkańcy, którzy chcą skorzystać z ww. zwolnienia, do 15 grudnia 2022 r. powinni złożyć:
- oświadczenie o utrzymywaniu zielonego dachu lub ogrodu wertykalnego (stanowiące załącznik nr 1 do uchwały), albo oświadczenie o utrzymywaniu zielonej fasady(stanowiące załącznik nr 2 do uchwały);
- dokumentację fotograficzną potwierdzającą istnienie zielonego dachu, ogrodu wertykalnego albo zielonej fasady na co najmniej jednej ścianie budynku;
- oświadczenie o braku zajęcia budynku lub jego części objętej zwolnieniem na prowadzenie działalności gospodarczej (stanowiącezałącznik nr 3);
- korektę informacji na podatek od nieruchomości (IN-1) wraz z załącznikiem zawierającym dane o zwolnieniach podatkowych (ZIN-2).
Przedsiębiorcy ponadto:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i o pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie, otrzymane w latach 2020-2022 albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
Komplet dokumentów należy przesłać pocztą na adres: Wydział Podatków i Windykacji, ul. Grudziądzka 126 b, 87-100 Toruń, lub wrzucić do skrzynki podawczej znajdującej się na parterze ww. budynku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS