Z danych Nielsen Audience Measurement, które opublikował portal Wirtualne Media wynika, że w grupie wszystkich widzów (4+) najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty”. Oglądało je średnio 2,98 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 22,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym. „Fakty” zanotowały lekki spadek, 2,33 proc. widzów, czyli 71 tys. oglądających.
Na drugim miejscu uplasował się „Teleexpress”. W ciągu roku to ten program informacyjny stracił najwięcej widzów – 8,18 proc. czyli o 244 tys. widzów mniej.
Widownia programów informacyjnych maleje
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęły „Wiadomości” TVP. W listopadzie 2022 r. ich widownia wyniosła 2,70 mln osób. W ciągu roku liczba ich widzów w Jedynce i TVP Info zmalała o 6,65 proc. (o 193 tys. oglądających).
Przypomnijmy: Telewizja Polska, a także jej były prezes Jacek Kurski, wielokrotnie podawała w wątpliwość wyniki firmy pomiarowej Nielsen. TVP nierzadko decydowała się na publiczne podważanie pomiarów telemetrycznych tej firmy, a „Wiadomości” TVP tworzyły materiały na ten temat. Tak było m.in. rok temu, gdy zarzewiem sportu stały się dane Nielsena z trwającego Euro 2020.TVP miała do niego wyłączne prawa.
Na czwartym miejscu uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu, Polsatu News i Wydarzeń24. Na tych trzech antenach widownia wyniosła 1,84 mln osób, po spadku wynoszącym 7,70 proc. „Wydarzenia” zajęły drugie miejsce w grupie wiekowej (16-49). Liderem w tej grupie były „Fakty” TVN, a podium zamknęły „Wiadomości”.
W grupie wszystkich widzów (4+) na piątym miejscu w zestawieniu znalazła się „Panorama” (1,64 mln widzów).
Czytaj też:
Kurski ma nową pracę w Banku Światowym. Jego zarobki przyprawiają o zawrót głowyCzytaj też:
Doda ma zakaz wstępu do TVP. Wyjaśniła, dlaczego
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS