Nie zawsze kampania promocyjna na całą Polskę będzie najlepszym rozwiązaniem dla firmy. O tym bardzo dobrze wiedzą przedsiębiorcy, którzy prowadzą lokalny biznes. Czy taka forma sprzedaży produktów lub usług eliminuje Cię z tworzenia skutecznej reklamy w wyszukiwarce Google? Już na samym początku warto odpowiedzieć, że nie! Pozycjonowanie stron internetowych bądź kampanie Ads w charakterze regionalnym także cieszą się ogromną popularnością. W tym poradniku możesz znaleźć najcenniejsze informacje na temat tworzenia tego typu marketingu. Przeczytaj!
Zacznij od słów kluczowych. To prawdziwy fundament pozycjonowania i reklam Google Ads!
Frazy kluczowe to najważniejszy czynnik, łączący użytkowników wyszukiwarki z firmami. Jeżeli planujesz rozpocząć regionalny marketing w Google, niezależnie od wybranej metody docierania do potencjalnych Klientów, musisz zadbać o odpowiednie geotargetowanie słów kluczowych. To, co na pierwszy rzut oka brzmi niezwykle tajemniczo jest po prostu nadaniem frazie lokalizacji. Za taką uważa się nazwę województwa, miasta czy – w przypadku większych miejscowości – nawet konkretnej dzielnicy. Regionalne pozycjonowanie stron internetowych wykonywane w ten sposób skupia się na wyświetlaniu komunikatu wyłącznie użytkownikowi, który wpisał konkretną frazę. W przypadku Google Ads również można zastosować takie działania, natomiast linki sponsorowane dają także opcję ustawienia geolokalizacji poprzez panel Ads. Wówczas słowo kluczowe, aby było maksymalnie skuteczne, musi zawierać człon kierowany na całą Polskę. Zawężenie do konkretnej grupy Klientów następuje bowiem automatycznie, poprzez IP użytkownika. Co warto podkreślić, wybrane hasła z geolokalizacją należy wcześniej zweryfikować. Ważny jest ich potencjał oraz transakcyjność obranych fraz. To dwa czynniki wpływające na skuteczność reklamy.
„Regionalnie wyświetlanie reklamy przedsiębiorstwa w wyszukiwarce Google w żaden sposób nie różni się od kampanii kierowanej na całą Polskę. Tutaj również otrzymujesz możliwość pokazania się w sekcji organicznej bądź sponsorowanej. Również istotnym elementem będą słowa kluczowe i szereg zabiegów optymalizacyjnych, mających na celu wyciśnięcie ostatnich soków z potencjału na konkretne frazy. Lokalne SEO musi opierać się – podobnie jak w przypadku ogólnopolskiej strategii – o wysokiej jakości linki, optymalizację portalu i jakościowy content marketing.”
Jaka metoda marketingu w Google będzie dla Ciebie najlepsza? Sprawdź opinię specjalistów!
Skoro już wiesz, w jaki sposób można prowadzić regionalną reklamę w wyszukiwarce Google, czas więc wybrać dokładną metodę docierania do potencjalnych Klientów. Gigant zza Oceanu proponuje bowiem organiczne pozycjonowanie stron internetowych oraz linki sponsorowane Google Ads. Ta druga ścieżka dedykowana jest przede wszystkim dla przedsiębiorców, którzy lubią mieć pełną kontrolę nad budżetami marketingowymi. To także opcja idealna dla ofert sezonowych czy jedynie okresowych wydarzeń. Dużą zaletą Google Ads będzie błyskawiczny efekt – to właśnie odróżnia kanał sponsorowany od organicznego. SEO doskonale sprawdza się u cierpliwych przedsiębiorców, którzy posiadają stałą ofertę i są gotowi do poświęcenia kilku do kilkunastu tygodni na oczekiwanie na efekt końcowy pozycjonowania. Organiczny ranking generuje również znacząco większy ruch na stronie internetowej. Nie musisz tutaj także płacić za pojedyncze kliknięcie. Co ciekawe, wielu specjalistów od marketingu w wyszukiwarce poleca połączenie obu kanałów. Takie rozwiązanie rekomenduje chociażby agencja AFTERWEB, posiadająca w swojej ofercie profesjonalną opiekę nad kampaniami Google Ads oraz pozycjonowaniem stron internetowych. Wykorzystując ogromny potencjał z obu ścieżek wyszukiwarki nastawiasz się na maksymalizację dotychczasowej sprzedaży.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS