Windy to tylko urządzenia i bywa, że się psują. Większości uszkodzeń pasażerowie nie zauważają, bo usuwamy je w ciągu kilku godzin, ale czasem naprawa wymaga sprowadzenia części, a to może potrwać – tłumaczy Maciej Czerski, zastępca rzeczniczki warszawskiego metra. Rekordzistka to stacja Marymont, gdzie na wymianę dźwigu zaczekamy do… kwietnia 2023 roku.
Co robić, gdy winda na stacji metra nie działa, a bardzo potrzebujemy z niej skorzystać? Z takim pytaniem pani Marta, matka dziecka z niepełnosprawnością, zwróciła się do dyżurnego stacji metra pod koniec listopada, gdy dowiedziała się po wyjściu z pociągu, że jedyna winda łącząca peron stacji metro Ratusz Arsenał z poziomem ulicy jest “nieczynna do 2 grudnia”.
Dyżurny, jak relacjonuje pani Marta w wiadomości do aktywistów Miasto Jest Nasze, poradził jej żeby wysiadła na sąsiedniej stacji. “Smaczka tej historii dodaje fakt, że jechałam z dzieckiem na komisję orzekającą o niepełnosprawności. Komisja urzęduje przy ul. Andersa 5, więc działająca akurat tutaj winda (…) jest tym bardziej potrzebna” – podkreśla pani Marta. “Bareizm XXI wieku” – komentują aktywiści.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS