Ponad 98 mln zł pochłonie budowa nowej Drogi Krajowej nr 46 w Częstochowie. Jest ona prowadzona w istniejącym śladzie ulic Głównej i Przejazdowej. Aktualnie najbardziej intensywne prace trwają na budowie obiektu mostowego nad Stradomką i w sąsiedztwie linii kolejowej, głównie na przejazdach. Finał inwestycji zaplanowano na koniec 2023 roku.
Inwestycja związana z przebudową DK 46 rozpoczęła się w ubiegłym roku. Obejmuje ona odcinek DK 46 od zachodniej granicy miasta do włączenia w ulicę Pułaskiego – w sumie 7,2 km drogi (w tym ponad 1,7 km nowego odcinka). Nowy fragment DK-46, będzie poprowadzony wzdłuż torów, od skrzyżowania ul. Głównej z ul. św. Jadwigi do włączenia w ul. Pułaskiego przy dworcu PKP Stradom.
W ramach zadania przebudowane bądź wybudowane zostaną główne skrzyżowania, a także infrastruktura podziemna i naziemna – w tym drogi rowerowe, chodniki i oświetlenie. Dzięki budowie nowego śladu drogi, czyli tzw. obejścia ul. Św. Barbary, drogi zachodniej części centrum miasta będzie omijał ruch tranzytowy.
– Najwięcej zadań do zrealizowania ekipy wykonawcy mają aktualnie na zamkniętych przejazdach kolejowych w ulicy Przestrzennej i Szybowej. Na tym drugim ruch kołowy ma zostać przywrócony od 3 grudnia – mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie. – Wcześniej zrealizowano budowę obiektu mostowego nad Gorzelanką. Częściowo otwarte zostało już skrzyżowanie z ul. Tatrzańską.Odcinkowo główny ruch na budowie nowej DK-46 odbywa się po nowej nawierzchni choć poziomy jezdni m.in. ze środkowym pasem manewrowym z kostki zostaną wyrównane dopiero po uzupełnieniu struktury o warstwę ścieralną (ostatnią, wierzchnią część drogi) – dodaje.
�
Na budowie w ciągu ulic: Głównej i Przejazdowej w pięciu lokalizacjach ruch odbywa się wahadłowo ze sterowaniem sygnalizacją świetlną.
Budowę nowej DK-46 wizytował prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk. W przeglądzie części trwających prac towarzyszyli mu m.in. przedstawiciele wykonawcy i częstochowskiego MZD z z-cą dyrektora Piotrem Kurkowskim.
– Budowa nowej DK-46 w zachodniej części miasta to szansa na lepszą komunikację dla wszystkich mieszkańców, ale przede wszystkim na poprawę komfortu tych, przez których dzielnice droga przebiega i na które bezpośrednio oddziałuje. Dzielnice Gnaszyn-Kawodrza, Podjasnogórska, Stradom, Trzech Wieszczów dzięki tej inwestycji, na którą czekano od dłuższego czasu, zyskają lepszą drogę, a także impuls do rozwoju – mówi prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk. – Mam nadzieję, że mimo szerokiego zakresu i trudności w prowadzeniu wielu prac “pod ruchem” oraz w sąsiedztwie linii kolejowej realizacja inwestycji będzie przebiegała zgodnie z planem. Wierzę, że z rozbudowanej drogi oraz nowego połączenia będziemy mogli skorzystać w przewidzianym umową terminie.
Finał inwestycji wartej ponad 98 mln złotych zaplanowano na koniec 2023 roku. Część pieniędzy na ten cel pochodzi z Unii Europejskiej.
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Materiały promocyjne partnera
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS