A A+ A++

Włoska marka Gufram została założona już w 1966 roku i od tamtego czasu znana jest z przekraczania kolejnych granic w świecie designu. Projektanci marki od lat kreują produkty w duchu radykalnego designu i chętnie eksperymentują. Radykalny design to określenie używane, by opisać wyraz buntu, który widzieliśmy we wzornictwie lat 70, a projekty w jego duchu zachwycają oryginalnością i dużą dawką ironii. Przez lata poznaliśmy ich twórczość jako zabawną, a także niekonwencjonalną i wywrotową. Możemy też powiedzieć, że Gufram to artyści i rzemieślnicy, którzy kolejnymi zaprojektowanymi przedmiotami poruszają rynek designu na świecie. 

Nie dziwi więc aż tak bardzo ich współpraca z amerykańskim raperem A$AP Rocky, który przez 11 lat swojej obecności na scenie muzycznej stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci branży kreatywnej. W tym roku w ramach Miami Design Week zdecydował się na debiut swojego nowego studia projektowego HOMMEMADE, które będzie zajmować się kreatywnymi i niekonwencjonalnymi projektami, które mają zmienić branżę projektowania wnętrz. 

Współpraca znanej marki projektowej Gufram i znanego rapera skupiła się na definicji nowego podejścia do najbardziej kultowego projektu włoskiego biura. W 1972 roku  Drocco i Mello stworzyli CACTUS, który szybko stał się ikoną włoskiego wzornictwa i ruchu radykalnego designu. Przez ostatnie 50 lat był produkowany w różnych kolorach z elastycznego poliuretanu. 

Jego nowa wersja, która powstała we współpracy z A$AP Rocky została nazwana The Shroom CACTUS, została wyprodukowana w limitowanej serii dziewięciu sztuk. Jest to wysoki na ponad 120 cm zielony kaktus, który sam w sobie jest identyczny z oryginałem, jednak dodano do niego ręcznie malowane grzyby. 

Jest to pierwsza współpraca mojego studia projektowego HOMMEMADE, a ponieważ zawsze byłem zwolennikiem grzybów słuszne było dodanie ich do kultowego kaktusa. – mówił A$AP Rocky

Współpraca włoskiej marki i amerykańskiego rapera została zaprezentowana podczas Design Miami w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni wystawowej. Utopijny las, który urzeka intensywnymi kolorami, jest wspaniałym miejscem do ekspozycji The Shroom CACTUS, a zwiedzający mogą chodzić wokół niego po miękkim zielonym jak trawa dywanie, na którym rozsypane są ceramiczne kwiaty. Pod niebieskim niebem psychodeliczny kaktus jest nietuzinkową premierą nowej marki projektowej Hommemade. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFrancuskie media biją w Polaków. “Fatalny występ, wślizgnęli się do 1/8 finału…”
Następny artykułPrezydent Macron: amerykański plan ożywienia gospodarczego i walki z inflacją grozi podziałem Zachodu