A A+ A++

  • Lexus RX 350h, 450h+ hybryda plug-in i RX 500h z silnikiem turbo

  • Nowy Lexus RX wygląda lepiej niż poprzednik, jakie różnice?

  • Lexus RX nowej generacji, czyli cyfrowe wyposażenie i szybkie multimedia

  • Lexus RX to dwa rodzaje foteli i duża pojemność bagażnika

  • Jak jeździ Lexus RX i ile spala hybryda turbo? 

  • Lexus RX 500h i tylna oś skrętna wyraźnie zwiększa zwrotność, opinia o osiągach

  • Lexus RX 350h zamiast modelu Lexus 300h i silników Diesla, jakie spalanie?

  • Lexus RX 450h+, czyli hybryda plug-in hitem nad Wisłą

  • Lexus RX 450h+ spala 1,1 l benzyny na 100 km, ale jest jeden haczyk

  • Nowy RX sam zaparkuje i zapamięta trzy miejsca

  • Jak Lexus RX uniknie kolizji i sam zmieni pas ruchu?

  • Nowy Lexus RX w Polsce, czyli ceny i wyposażenie

  • Lexus RX w wersji wyposażenie Prestige i pakiet Technology

  • Lexus RX 350h i RX 450h+ w wersji Omotenashi

  • Najmocniejszy Lexus RX 500h to dwie wersje wyposażenia

  • Lexus RX nowej generacji, cennik i 10 konfiguracji do wyboru

  • Lexus RX 350h, RX 450+ i RX 500h (dane techniczne, osiągi, pojemność bagażnika)

  • Lexus RX nowej generacji kontra stary RX, zobacz różnice

rozwiń

Lexus RX w skali świata jest najważniejszym i najpopularniejszym modelem japońskiej marki należącej do Toyoty. Od premiery w 1998 roku na drogi wyjechało ponad 3,5 mln egzemplarzy tego auta, z czego przeszło 300 tys. kupili Europejczycy. Teraz czas na zmianę warty.

RX nowej 5. generacji w Polsce jest dostępny w trzech odmianach wyłącznie hybrydowych – RX 350h, 450h+ czyli hybryda plug-in i najmocniejszej RX 500h. W świecie SUV-ów segmentu E to wbrew modzie na silniki Diesla. Tak odważne postawienie sprawy producent tłumaczy mniejszym ryzykiem awarii, prostszą budową i niższą ceną. Którą hybrydę wybrać?

Lexus RX 350h, 450h+ hybryda plug-in i RX 500h z silnikiem turbo

RX 500h jest królem wszystkich modeli SUV Lexusa. Jako jedyny wykorzystuje turbodoładowany silnik – co wśród hybryd tej japońskiej marki jest ewenementem. Czterocylindrowa jednostka 2.4 turbo współpracuje z 6-biegowym klasycznym automatem. Przedni silnik elektryczny wciśnięto między jednostką benzynową a skrzynią biegów. Z tyłu działa układ e-Axle o mocy 80 kW – w jego skład wchodzą silnik, przekładnia oraz moduł jednostki sterującej (rozwiązanie znane z elektrycznego Lexusa RZ). Łącznie taki system zapewnia kierowcy 371 KM mocy i za jednym zamachem tworzy elektryczny napęd na cztery koła Direct4.


Lexus RX 500h w nowym miedzianym lakierze Sonic Copper

/

Lexus



Lexus RX 500h

/

Tomasz Sewastianowicz


Nowy Lexus RX wygląda lepiej niż poprzednik, jakie różnice?

Na żywo RX 500h w agresywnej wersji F SPORT połyskujący nowym miedzianym kolorem Sonic Copper i na 21-calowych (!) czarnych felgach owiniętych plasterkiem opon Michelin Pilot Sport wygląda świetnie. I nie ma co się czarować ten szpanerski lakier nakładany z wykorzystaniem fal dźwiękowych odpowiada za 90 proc. efektu „Wow!”. Pod względem proporcji największy SUV japońskiej marki upodobnił się do nowego NX. Stoi niżej i szerzej na drodze, zyskał długi przód i kabinę przesuniętą do tyłu. Z lśniącym czarnym grillem, skrzelami po bokach, wąskimi reflektorami LED i narastającą sylwetką coupe ustawioną na najnowszej platformie GA-K odważnie rozpycha się w walce o tytuł najjaśniejszej gwiazdy w klasie. Przy designerskich popisach warto odnotować, że nowy RX utrzymuje długość 4,9 m znaną z poprzednika, ale ma wydłużony o 60 mm rozstaw osi, co w życiu codziennym przekłada się na większą wygodę na pokładzie (przyrost przestrzeni odczują szczególnie podróżujący w drugim rzędzie).


Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy zawieszenia. W trybie “Normal” auto prowadzi się komfortowo. Tryb “Sport” usztywnia pracę układu kierowniczego i utwardza zawieszenie

/

Tomasz Sewastianowicz



Lexus RX 500h F SPORT

/

Lexus


Lexus RX nowej generacji, czyli cyfrowe wyposażenie i szybkie multimedia

Wejścia do kabiny nowego Lexusa strzeże nieruchoma klamka z czujnikiem dotykowym jak w NX czy elektrycznym RZ. Wystarczy położyć palec na sensorze a drzwi delikatnie odskoczą. Wnętrze RX 500h F SPORT wita delikatnym uściskiem głębiej profilowanego fotela, otula wygodą, błyszczy jakością i gadżetami. Mięsista kierownica leży idealnie, a prawa ręka odruchowo chwyta za lewarek na wysokim tunelu środkowym – niczym w droższych sportowych samochodach, co jest miłym gestem ze strony producenta takich bestii jak RC F czy LC 500 (oba z benzynowym pięciolitrowym V8/464 KM).

Na fanach nowych technologii największe wrażenie zrobi stacja multimedialna Lexus Link Pro z 14-calowym ekranem … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPogoda na jutro – czwartek, 1.12. Nocą lekki mróz, za dnia słabe opady śniegu
Następny artykułElon Musk podnosi ceny usługi Starlink w Ukrainie