Mistrz świata F1 z 1997 roku jest jednym z czterech kierowców, którzy mają zasiąść za kierownicą Vanwall Vandervell LMH podczas trzydniowej sesji na hiszpańskim torze, która rozpocznie się w środę.
51-letni Villeneuve będzie pracował Tomem Dillmannem i Estebanem Guerrierim, będącymi nominowanymi kierowcami testowymi Vanwalla LMH opracowanego przez zespół ByKolles. Pojeździ również Joao Paulo de Oliveira.
Jazdy w Barcelonie stanowią już kolejne testy niehybrydowego prototypu, który jest gotowy i rozwijany od marca tego roku.
Zespół ByKolles wysłał zgłoszenie do udziału w Długodystansowych Mistrzostwach Świata 2023, pod szyldem Vanwall Racing.
Próba Colina Kollesa dołączenia do serii w tym roku od drugiej rundy w Spa została udaremniona, gdy promotor serii Automobile Club de l’Ouest oraz FIA odrzucili jego zgłoszenie.
Szef cyklu Frederic Lequien odmówił podania konkretnych powodów niedopuszczenia Vanwalla do mistrzostw, ale rozumie się, że wśród nich były obawy dotyczące prawa ByKolles do używania nazwy byłego zespołu F1, który zdobył tytuł w klasyfikacji konstruktorów w 1958 roku, jak również przez krótki okres czasu wystawiał prototyp LMP1 CLM P1/01.
Przepisy LMH mówią, że uczestnik FIA WEC musi udowodnić, że jest związany z istniejącą marką motoryzacyjną.
Plany dotyczące wznowienia działalności marki Vanwall obejmują hybrydowy supersamochód o mocy 1000 KM oraz ekstremalną maszynę dedykowaną wyłącznie do jazdy na torze.
Jeśli chodzi o doświadczenie Villeneuve’a w wyścigach długodystansowych, zasiadał za kierownicą Peugeota z 908 HDi LMP1 w 24h Le Mans w 2007 oraz w 2008 roku. W sezonie 2008 zajął drugie miejsce tworząc załogę z Markiem Gene’em i Nicolasem Minassianem.
Video: 8 Hours of Bahrain 2022 od kulis – Część 2
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS