A A+ A++

Dzisiejszej nocy zakończył się transport największych elementów maszyny TBM, która wydrąży tunel na trasie S19 Babica – Rzeszów Południe. Konwój przemierzał trasę z Opola przez Warszawę od ponad dwóch tygodni. Transport maszyny jednak rozpoczął się wcześniej, bo w hiszpańskim Santander. 

W nocy z poniedziałku na wtorek (28/29 listopada) zakończył się trwający od ponad dwóch tygodni drogowy transport największych elementów maszyny TBM do budowy tunelu S19. Największe elementy do Babicy transportowano w trzech konwojach. Konwój z ponadgabarytowymi elementami wjechał na plac budowy dzisiaj nad ranem. 

Do przewozu wykorzystano zestawy o masie 500 ton, szerokości 9 m i długości 74 m. Składają się z ciągnika balastowego ciągnącego dwie wielkie platformy, które dodatkowo są pchane przez drugi ciągnik balastowy.

Poza transportem TBM, w ostatnich dniach prowadzono także prace związane z rozładunkiem maszyny w Babicy. Jak informuje GDDKiA, na terenie portalu południowego montowano żuraw samojezdny o udźwigu 650 ton. Drążenie tunelu w ciągu drogi ekspresowej S19 rozpocząć ma się w styczniu 2023 r. Długość tunelu wyniesie ponad 2 kilometry. 


Na portalu południowym zmontowany jest żuraw samojezdny o udźwigu 650 t, który będzie pracował przy rozładunku.

Maszyna TBM, która wydrąży tunel w ciągu drogi ekspresowej S19, po złożeniu będzie miała 112 m długości, tarczę o średnicy 15,2 m. Waży 4 tys. ton. 

WIĘCEJ ZDJĘĆ PONIŻEJ

krosno112.pl

zdjęcia: MG Drone / krosno112.pl / GDDKiA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHong Kong to ask Beijing to rule on use of foreign lawyers in national security cases
Następny artykułOskar Domagała czwarty w finale wojewódzkiego konkursu [zdjęcia]